A tavalyi Sziget fesztiválra összesen 361 ezer ember látogatott el, és 20 százalékuk volt külföldi. A külföldi látogatók átlagosan 300 eurót költenek Magyarországon a jegyárakon felül, és sok esetben a fesztivál után is maradnak néhány napot, ami tovább növeli a költéseikből származó állami adóbevételeket.
A látogatók 80 százalékát kitevő magyar fiatalok a jegyárakon felül közel 3 ezer forintot költenek naponta a Szigeten, így az ebből származó adóbevétel több százmillió forintra rúg.
Az idén egyébként 20 százalékkal több jegyet adtak el külföldön, mint a tavalyi fesztivál előtt, amikor 10 ezret meghaladó számban keltek el a heti belépők. A fesztivált népszerűsítő határokon túli hirdetésekre a költségvetés mintegy 20 százalékát fordítják a szervezők, de különböző barter-megállapodások révén a külföldi médiában megjelenő Sziget-reklámok ténylegesen százmillió forintos értéket képviselnek.
A Szigetnek adott állami támogatás pontos összege egyelőre nem ismert, de a teljes egymilliárdos büdzsé mintegy 6-8 százaléka származik majd költségvetési pénzekből - írja a Világgazdaság.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: