A vállalatvezetés szándékai szerint még szeptemberben Szlovéniába, Csehországba és Szlovákiába exportálnak az első gépkocsikból, amelyek teljesítik az Euro-3 környezetvédelmi előírást. A nyugati motorokkal felszerelt kocsikat elsősorban exportra gyártják, és a hazai piacra szánt modellekbe főleg a Maj 21. szerb vállalat motorjait szerelik be. Ezek nem teljesítik az európai környezetvédelmi normákat.
A Koral és a Florida modellekben azért nem csak a motor új: alakítottak a karosszérián is, hogy műszaki jellemzői megközelítsék a világon futó többi, hasonló kategóriájú gépkocsikéit - mondta Andrija Savcic, a vállalat vállalkozásvezetője. A korszerűsített modellek léghűtő rendszere is Peugeot-Citroen- gyártmány lesz, de a motort kiszolgáló többi műszaki berendezést szerb gyárakban készítik el.
Újra gyárt a sokat megélt Zastava-gyár
A szerb kormány az elmúlt egy évben 1,5 milliárd dinárt (62dinár/dollár) költött a kilencvenes években szétzilálódott, majd a három évvel ezelőtti NATO-bombázásokban kárt szenvedett Zastava-gyár talpra állítására.
A vállalatnál korábban közel 30 ezren dolgoztak, az átalakulás során 13 600 alkalmazottól megváltak. A kormány szociális programja révén az elbocsátottak választhattak: vagy egyszeri végkielégítést kapnak, vagy havonta megkapják korábbi fizetésük 45 százalékát, továbbképzésben vesznek részt, és ezután adnak nekik munkát más vállalatoknál. Az utóbbi változatot az elbocsátottaknak közel a fele, mintegy hétezer ember választotta.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
Csökkenő profit a Peugeot-Citroennél
(2002. július 24.)