A lap értesülései szerint a Nyugati pályaudvart a Ferihegyi repülőtérrel összekötő vonal megépítését elsősorban műszaki nehézségek akadályozzák. Az első két verzió szerint a szerelvények a ceglédi vasútvonal egy harmadik vágányán, vagy pedig Rákoson keresztül közlekedtek volna Ferihegyre. Az utóbbi lehetőség azért nem valósulhat meg, mert a nyomvonal egy erdőn keresztül haladt volna, azonban a terület tulajdonosa nem járult hozzá az építkezéshez.
Brecz Gyula, a tervezést irányító UVATERV Rt. Elnök-vezérigazgatója a Népszabadságnak elmondta, hogy nem jelent különösebb problémát az építkezés késedelme, mert egyelőre nincs égető szükség a vasútvonalra, ugyanakkor megjegyezte, hogy a fejlesztési költségek nagyobbak lesznek a vártnál. Kiderült ugyanis, hogy a gyorsvasút repülőtéri végállomását, és a hozzá vezető alagutat mélyebbre, és más technológiával kell megépíteni, ami emeli a költségeket.
Ezek alapján a tervezett 20 milliárd forintos költségek akár 50 százalékkal is emelkedhetnek, és elérhetik a 30 milliárd forintot.
(Üzleti Negyed)
Korábban:
Elkészült a ferihegyi gyorsvasút terve
(2002. február 28.)