A júliusban kötött megállapodás szerint a világ legnagyobb italgyártójának és forgalmazójának számító angol Diageo csoport 2,26 milliárd dollárért vált volna meg a Burger Kingtől, ám a piaci feltételek megváltozása miatt több mint valószínű, hogy árcsökkentésre kényszerül.
A Diageo legfőbb célja az eladásnál az volt, hogy a Burger Kingért kapott ár elérje a 2 milliárd dollárt. Három komoly érdeklődő közül az utolsó körben kettő kihullott, mert ajánlatukat nem voltak hajlandóak 1,9 milliárd dollár fölé emelni. A győztes Texas Pacific vezette befektetési csoport a nyáron 2,26 milliárd dollárért ígért a Burger Kingért, azonban vételi szándékát az étterem kiegyensúlyozott teljesítményéhez kötötte. Az utóbbi időszak éles árversenynek köszönhetően a Burger King eredményei elmaradtak a várakozástól.
A Diageo azért akar megválni a gyorsétterem hálózattól, mert a jövőben kizárólag alkoholmárkákkal szeretnének foglalkozni, ráadásul 2001 decemberében 5 millió dollárért vásároltak újabb italmárkákat a kanadai Seagramstől. A cég vezetése úgy döntött, az italmárkák mellett nincs helye a Burger Kingnek. |
A cégek szóvivői szerint a Burger King eladásának esetleges új feltételei a következő hetek tárgyalásai során alakulnak ki.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Korábban:
Hamarosan gazdát cserél a Burger King
(2002. július 23.)
Elkelt a Burger King
(2002. július 25.)