Az Európai Bizottság tavaly döntött arról, hogy liberalizálja az autóeladásokat, amelynek eredményeként idén október elsejétől a márkakereskedők más gyárak termékeit is árusíthatják, 2005-től pedig bárhol értékesíthetnek. A döntés követően a bizottság félévente felméri az aktuális helyzetet az autópiacon, amely során elsősorban az árakat hasonlítják össze. A legfrissebb jelentés szerint Németországban 42 százalékkal drágábbak az új autók, az adók figyelembevétele nélkül, mint az eurózóna más országaiban.
A 84 vizsgált modellből 37-nek a németországi nettó ára a legmagasabb; közülük 31 modell 20-42 százalékkal kerül többe, mint a legolcsóbb eurózónás országban. A kisautók közül egy Peugeot 206-os nettó ára Németországban 10 245, míg Görögországban 7690 euró. Egy alsó-középkategóriás Audi A3-ért Németországban 15 203 eurót kérnek el, Finnországban viszont épp 27 százalékkal kevesebbet. Az eurózónán kívül Angliában a legrosszabb a helyzet, ott ugyanis még a német áraknál is magasabban kínálják az új autókat.