Az angolok kiesése 200 millió fontba került

Vágólapra másolva!
A brit gazdaságnak 200 millió fontjába kerül, hogy az angol futballválogatott alulmaradt a Portugáliával vívott párbajban, és így a vártnál hamarabb kiesett a németországi világbajnokság küzdelmeiből - áll az egyik vezető londoni gazdaságelemző ház előrejelzésében.
Vágólapra másolva!

A Gazdasági és Üzleti Kutatások Központjának (CEBR) elemzése szerint - jóllehet az angol válogatott megint kiábrándítóan szerepelt - a brit gazdaság így is 1,05 milliárd font többletbevételhez jutott a világbajnoksággal kapcsolatos fogyasztás révén.

Az összeg azonban 200 millió fonttal kevesebb a cég által előzetesen vártnál. A CEBR még a vébé előtt azzal számolt ugyanis, hogy a németországi torna 1,25 milliárd font (500 milliárd forint) bevételi pluszt hoz a brit gazdaságnak, főleg az élénkebb személyi fogyasztás és a hirdetésekre költött, nagyobb összegek révén.

Ez az előrejelzés a londoni elemző központ szerint a fogadóirodák azon jóslatára épült, hogy az angol válogatott a negyedik helyet szerzi meg a világbajnokságon, sőt 8:1-es eséllyel meg is nyerheti a tornát.

A CEBR becslése szerint 720 millió font (290 milliárd forint) többletbevétel az angol válogatott teljesítményétől függetlenül is befolyt a vállalati szektor kasszájába, mert például a lapos képernyőjű tévék, valamint az ezek kényelmes nézéséhez szükséges, új heverők eladása már a vébé kezdete előtt a magasba szökött.

Az angolok korai kiesésének fő vesztesei a pubok, a klubok és a szeszesitalt elvitelre is árusító üzletek. A CEBR előzetes becslése szerint ez a szektor 285 millió font forgalmi pluszhoz jutott volna a világbajnokság idején - ami éves szintre vetítve, egy százalékos eladási többletnek felelt volna meg -, ha az angolok a megjósolt teljesítményt nyújtják. Az azonban, hogy az angol csapat nem jutott túl a negyeddöntőn, a várt bevételt akár 110 millió fonttal is csökkenthette, áll az elemzésben.

A világbajnokság előtt a CEBR 300 millió fontos (120 milliárd forintos) forgalomtöbbletet jósolt a brit hirdetési szektornak, de mivel az elemzés szerint "senki nem szereti termékét a válogatott gyenge játékával, illetve letaglózó tizenegyes-párbajokkal azonosítani", valószínűtlen, hogy ez végül teljesült.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!