A fennakadások csökkentése érdekében a gépek többségét még a ferihegyi leszállás előtt - útjukat megszakítva - megtankolják. A Prágában, illetve Bécsben tankoló gépek azonban már késve érkeznek, ezért biztos, hogy nem tudják tartani a menetrendet. Így is gondot jelent azonban, hogy hiába tankolnak meg a gépek a környező országokban, csak korlátozott mennyiségű üzemanyagot vehetnek fel. A gépeknél ugyanis típus és utaslétszám alapján úgynevezett súlykorlátozás van érvényben. Így a megtelt repülőgép csak kevesebb üzemanyagot tud felvenni, ezért rövidebb útra kaphat repülési engedélyt.
A Malévnek nemcsak a sztrájk miatt vesztegelő repülők, de a környező országokban történő tankolások is több tízmillió forintos veszteséget okoznak. A veszteséget a cég azért nem tudja csökkenteni, mert a 75 főt foglalkoztató RÜK Kft.-n kívül Ferihegyen még a British Petroleum (BP) foglalkozik üzemanyag-kiszolgálással, de a piac több mint 90 százaléka a kft.-é.
A tárgyalások a munkabeszüntetés alatt is folytatódnak. Az üzemanyag-kiszolgáló cég dolgozói ragaszkodnak a 15 százalékos béremeléshez - mondta Csorba Attila, a Légiközlekedési Dolgozók Független Szakszervezetének (LFDSZ) elnöke.