A tanulmány szerint a vizsgált 18-30 éves magyar fiatalok 81 százaléka használ betéti kártyát, jóllehet a hitelkártya-birtokosok aránya ebben a szegmensben mindössze 6 százalék - derül ki a MasterCard tanulmányából, melyet tavaly 400 kártyahasználó fiatal körében végeztek.
A fiatalok a kártyahasználat során 57 százalékban készpénzfelvételre, 48 százalékban vásárlásra, 36 százalékban mobilfeltöltésre, 27 százalékban pedig az ATM-egyenleg lekérdezésére veszik igénybe a plasztikkártyát.
Az internetes vásárlás lehetőségével jelenleg a megkérdezettek 16 százaléka él, de ez az arány jelentősen növekedhet a jövőben - világít rá a tanulmány, mely szerint a fiatalok az életkoruk előrehaladtával egyre szívesebben használják a bankkártyák ezen funkcióját.
"A tanulmány egyik legfontosabb megállapítása, hogy a magyar fiatalok körében jelentős mértékben, akár 19 százalékponttal is növekedhet az internetes kártyahasználat népszerűsége. Fontos tehát minél pontosabban kommunikálnunk azt, hogy mely kártyatípusok alkalmasak az online használatra és melyek nyújtanak fokozott biztonságot a fiatal kártyabirtokosoknak. Kártyatársaságunk portfólióján belül a MasterCard márkájú kártyák minden esetben alkalmasak online vásárlásra függetlenül attól, hogy dombornyomott vagy nem dombornyomott plasztikról van szó" - húzta alá Gauder Milán, a MasterCard Europe kiemelt ügyfélkapcsolati menedzsere.
Hozzátette: a fiatalok számára a nem dombornyomott MasterCard plasztikkártya lehet az egyik legideálisabb megoldás, hiszen ez a kártya az esetleges elvesztés alkalmával egyszerűbben letiltható.
A felmérés szerint a 18 éves kor mérföldkő a bankkártya-használat terén, hiszen ekkor jelentősen - mintegy 32 százalékponttal - megnő a kártyahasználat gyakorisága.
Az összegzés alapján az internetes vásárlás lehetősége a középiskola után kezd fontossá válni, hiszen a fiatalok leggyakrabban egyetemi, főiskolai tanulmányaik elején kezdik aktívan használni a folyószámlát és a bankkártyát. Az első munkahely is bővíti a banki kapcsolatok fejlődését, az önálló kereset megteremti több banki szolgáltatás igénybevételének lehetőségét és a többszörös banki kapcsolatok kialakulását.