Jövőre kész az M0-s ecseri szakasza

Vágólapra másolva!
Félidejéhez érkezett az M0-s körgyűrű keleti szektorának építése, a jövő év közepéig megindulhat ezen a szakaszon is a forgalom - mondta Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter, aki Demszky Gábor főpolgármesterrel  bejárta az építkezést.
Vágólapra másolva!

A 26,5 kilométeres útszakasz költségeit sikerült leszorítani, s így az EU által megfinanszírozott összegből egy további, az M0-st az M3-as autópályával összekötő 12 kilométer megépítését is ki lehet gazdálkodni, ez az útszakasz 2009-ben készül majd el - közölte Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter.

Jövőre elkészül az M0-s északi Duna-híd is, ami után a budai oldalon a 10-es és a 11-es út között kell megteremteni a közlekedés jobb feltételeit. Ezek a munkák 2011-2012 körül zajlanak majd.

A miniszter elmondta, hogy a körgyűrű új szakaszán különleges betonból készül az útfelület, amely az aszfaltnál jobban bírja a nehézgépjárművek okozta terhelést, 20-25 százalékkal drágább ugyan, ám mivel kevesebb karbantartást igényel, mégis rentábilis.

A budapesti körgyűrű előreláthatóan a későbbi években zárulhat majd be, ehhez a budai hegyek miatt ugyanis nagyon körültekintő, a környezet védelmét figyelembe vevő előkészítésekre van szükség - hívta fel a figyelmet Kóka János.

Demszky Gábor szerint a körgyűrű új szakasza főként a nehézgépjárművek számára kínál alternatívát, kevesebb lesz majd a tranzitforgalom a főváros útjain, amelyen 20 százalékos arányt tesznek ki e járművek. Kiszorulásuk a városból javíthat a közlekedés helyzetén, kevesebb zajjal és más környezeti kárral lehet számolni. Jelenleg naponta 1,1 millió autó közlekedik a főváros útjain.

Az M0-s északi Duna-híd átadása része egy egységes közlekedésfejlesztési koncepciónak - emelte ki Demszky Gábor. A híd átadása után a forgalom egy része erre halad majd, így lehetővé válik a Margit híd felújítási munkáinak megkezdése.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről