A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Akár terjeszkedhet is a Mol az olasz piacon

Vágólapra másolva!
Kölcsönösen tanulhat egymástól a Mol és friss szerzeménye, az olasz IES SpA energetikai vállalat - véli a cég vezetője. Elmondása szerint a Mol erős versenyben győzött a pályázaton, a magyar cég elsősorban szakmai tapasztalata révén diadalmaskodott. Adolfo Vannucci szerint a magyar cég akár további cégek felvásárlásával is növelheti jelenlétét a talján piacon.
Vágólapra másolva!

A Mol által megvásárolt olasz IES SpA olajvállalatra azért írtak ki tendert, mert a többségi tulajdonos Mario Contini el akarta adni 60 százalékot meghaladó részesedését, a kisebbségi tulajdonosok egyébként nem adták volna el - mondta el az [origo]-nak exkluzív interjúban Adolfo Vannucci, a cég vezérigazgatója, és volt kisebbségi tulajdonosa is. A Mol győzelmét hozó tenderen a legfontosabb szempont az emberi tényező volt, mondta az igazgató, aki imponálónak tartja a magyar olajipari vállalat finomítói árrését, ami Európában páratlan. Ezt a know-howt a pályázaton induló cégek között a legmagasabbra értékelték. (Az [origo] újságírója bepillantást nyerhetett signor Vannucci értékelő táblázatába is, amelyben a magyar cég valóban magabiztosan nyeri a kategóriát, így az összesítést is.)

Kis cég sok lábon

Olaszországban összességében jóval több mint 20 ezer töltőállomás üzemel, összehasonlításul Magyarországon körülbelül 1600 benzinkút működik. A cég körülbelül 3 százalékos részesedéssel rendelkezik az olasz piacon, ami úgy tizede az Agip által birtokolt szeletnek - mondta el Adolfo Vannucci. Bár az IES tevékenysége Észak-Olaszországban, Lombardiában a legjelentősebb, a vállalat az egész olasz piacon jelen van. A társaság 165 kútból álló hálózatának tagjai az olasz átlagban évi 1,6 millió liter üzemanyagot értékesítenek, amelyben a több millió literes forgalmú, sztráda melletti kutak és a kis, falusi töltőállomások is benne vannak.

Mint arról korábban már beszámoltunk, az olasz vállalat legértékesebbnek tartott része a mantovai olajfinomító, amelynek jelenlegi éves kapacitása 2,6 millió tonna, ami a Mol jelenlegi -finomítói teljesítményét közel 20 százalékkal növeli. A magyar cég a mantovai finomító teljesítményét öt év alatt 3 millió tonnára akarja növelni, 130 millió euró ráfordítással.

A cég vezetője szerint, bár az olasz piacon a verseny igen éles, van lehetőség a további növekedésre, és erre a Mollal igen jó esély kínálkozik. Az energetikai szektor jellegéből eredően azonban a nemzetközi tevékenység bővítése is napirenden lehet. Az IES kiskereskedelmi és finomítói tevékenysége mellett a vegyiparban is jelen van, a közelmúltban például Algériában tárgyaltak bitumentároló létesítéséről, és a megújuló energiaforrások iránt is élénken érdeklődnek - tette hozzá az igazgató. Ez is egy olyan terület, amelyen a Mollal való együttműködés plusz forrásokat vonhat be - véli a vezérigazgató.

További felvásárlás is lehetséges

Vannucci a növekedési lehetőségekről azt mondta, elképzelhetőnek tartja, hogy a Mol további akvizíciókat hajtson végre Olaszországban, emellett a benzinkutak építése, és a finomítói kapacitás bővítése is jó módszer lehet. A vételár ugyan üzleti titok - a Citigroup korábban 1 milliárd és 600 millió euró közé tette az ügylet értékét - , de Vannucci szerint az megfelel egy ilyen cégért kérhető szokásos összegnek.

Forrás: [origo]
Forrás: [origo]

A társaság mintegy 300 millió eurós adósságáról Vannucci elmondta: a korábbi idők öröksége, amikor a céget még a Cameli Petroli irányította. Az IES (Italiana Energia e Servizi) egyébként 1994-ben született meg, ekkor szerezte meg az irányítói részesedést a Camelitől, és a tavalyi üzleti évet is nyereséggel zárta. Az IES valamiben biztosan kiválik versenytársai közül: a cég ugyanis az utóbbi két évtized egyetlen új olasz szereplője a szektorban.

Büszkék lehetünk

Kérdésünkre, miszerint az OMV Molt célzó felvásárlási kísérlete befolyásolta-e a pályázatot, a cég vezérigazgatója azt mondta, egyáltalán nem. Az energetika globális piacán ma már a szakértelem és a szolgáltatások a mérvadóak; ha ezek garantáltak, gyakorlatilag majdnem mindegy, hogy ki a vásárló. A Mol egyébként is számos országban üzleti tevékenységet folytató, globálisan is jelenlévő vállalatcsoport. Mindazonáltal büszkék lehetünk a Mol által bejárt útra; a cég "sztorija", amíg eljutott a jelenlegi szintre, ugyancsak kiváló, tette hozzá a vezető.

Végül is a legfontosabb az, hogy a Mollal biztosítottnak látjuk a kölcsönösen előnyös együttműködést, és az ügylet mindkét fél számára további növekedési lehetőségeket teremt a stratégiai célok eléréséhez - húzta alá Adolfo Vannucci.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!