A koncessziós közbeszerzési eljárás során a GKM az ajánlattevők számára biztosította kedvezőbb, eltérő műszaki megoldási lehetőségek kidolgozását, amelyeket megismerve néhány minden szempontból kedvező javaslatot a GKM elfogadott, és az autópálya műszaki specifikációja részévé tett.
Ezen kívül Kóka János gazdasági és közlekedési miniszter 2007 júniusában az adófizetők számára minden szempontból legkedvezőbb megoldás biztosítása érdekében alternatív megoldási javaslatok vizsgálatát is elrendelte az M6-os autópályához kapcsoló alagútépítések kapcsán. A részletes költségvizsgálatot és a szükséges engedélyek megszerezhetőségének vizsgálatára is kiterjedő tanulmányt a NIF Zrt. által megbízott tervezőiroda november 1-ig készíti el.
Amennyiben olyan új megalapozott nyomvonalterv készül, amely a jelenleginél olcsóbb, 2010-es megvalósítást tesz lehetővé, Kóka János még az országgyűlési határozati javaslat végszavazása előtt egyeztetést kezdeményez a parlamenti pártok frakcióival.