A számok a teljes kiskereskedelmi értékesítést lefedik; korábban a pubok és klubok eladási adataiban 7 százalékos csökkenést mért a jelen kutatást is jegyző AC Nielsen.
Mivel a július kivételes hónap - a tiltás július elsején lépett hatályba - , a piackutató cég szerint a júliusi és augusztusi számok együttesen többet elmondanak a trendről. Emellett szól az is, hogy az idei július időjárása különösen rossz volt (ami valószínűleg önmagában is csökkenti a kocsmaajtó elé szoruló brit dohányosok rágyújtási hajlandóságát), és az is, hogy tavaly ugyanebben a hónapban a labdarúgó-világbajnokság még közel 10 napig tartott, ami viszont érezhetően megdobta a cigarettaeladások számát.
Augusztusban már csak 2,8 százalékkal vásároltak kevesebb füstölnivalót, mint egy évvel ezelőtt. Ennek egyik oka a viszonylag jó időjárás volt, állítja az AC Nielsen - amikor is a nikotinisták könnyebb szívvel mentek ki az utcára szenvedélyüknek hódolni.
Mindazonáltal a nyárközepi hónapban tapasztalt keresletcsökkenés azon országok tapasztalatait tükrözi, amelyek hasonló tiltást vezettek be a dohányzásra - idézi az AC Nielsent a BBC. A szabályozás célja elsősorban a passzív dohányzás miatti halálesetek számának csökkentése volt.
A piackutató cég szóvivője szerint mindemellett korai lenne megjósolni a jövőbeli tendenciákat. Újabb bizonytalansági tényező, hogy a dohánytermékekhez való hozzáférhetőség korhatára októberben emelkedett 16-ról 18 évre, ez pedig valószínűleg további keresletcsökkenést eredményez.