A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Üzemanyagválság Kínában

Vágólapra másolva!
Kína két év óta a legsúlyosabb üzemanyagválságát éli át. A fővárosban és másutt is sorok kígyóznak a benzinkutaknál és egyes kutaknál korlátozták az eladható üzemanyag-mennyiséget.
Vágólapra másolva!

Hiány van dízelolajból, ami a kormány és az egyre inkább függetlenedő olajipari cégek közti feszültség éleződésére utal. A kérdés az, melyikük állja az üzemanyag-támogatás növekvő terhét.

A Sinopec, a vezető olajfinomító ígéretet tett arra, hogy növeli a külföldön beszerzett dízelolaj mennyiséget, de még így is legalább öt fővárosi benzinkútnál korlátozta az eladható mennyiséget. A Sinopec és a PetroChina változatlan áron értékesítik már 17 hónapja az üzemanyagot, jóllehet a nyersolaj ára rekordokat dönt a világpiacon.

A hazai árak és a világpiaci nyersolajárak közti szélesedő szakadék 2005 nyarán is hetekig tartó hiányokat okozott. Akkor számos helyen a benzinkutak nem szolgáltak ki teherautókat, racionalizálták az eladásokat. A hiány, amely hírügynökségi jelentések szerint először a délkeleti tengerparti tartományokban, majd Sanghajban jelentkezett, az ország belső területeire is kiterjedt.

A pekingi vezetés, amely attól tart, hogy inflációhoz, esetleges elégedetlenséghez vezet az energiaféleségek árának emelése, arra kényszeríti a finomító cégeket és a forgalmazókat, hogy finanszírozzák meg az állam által rögzített árakat. A dízelolaj literenként 64 dollárcent körül mozog, miközben Szingapúrban 1, Nagy-Britanniában 2 dollár körül mozog az ár. Ez veszteségessé teszi a vállalatokat, amelyek mérsékelni igyekeznek a piacra vitt mennyiséget.

A Petrochina egyik illetékese szerint a cég tonnánként mintegy 200 dollárnak megfelelő összeget veszít az importált dízelolaj kínai töltőállomásoknak való értékesítésekor.

Az elemzők szerint a jelenség a kínai állami vállalatok ellentmondásos helyzetét tükrözi: egyrészt bizonyos politikai felelősséget kell vállalniuk, másrészt viszont saját érdekeiket is követniük kell.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!