A tíz-tizenkét beruházásból álló, 2005-ös kormányhatározatban rögzített fejlesztési csomag valószínűleg csak jövőre jut el Brüsszelbe. Bajnai Gordon önkormányzati és területfejlesztési miniszter szerint szakértők azon dolgoznak, hogy a projektek teljes mértékben megfeleljenek az uniós reguláknak.
A kormány biztosra akar menni, ezért csak olyan pályázatot enged Brüsszelbe, amely bizton számíthat a forrásokra. Bár a miniszter nem nevezett meg egy nagyprojektet sem, a Világgazdaság értesülése szerint ilyen lehet az M0-s körgyűrű déli szakasza, a budapesti 1-es és 3-as villamos meghosszabbítása, vidéki nagyvárosok, mint Debrecen, Szeged, Miskolc közlekedésének fejlesztése.
Szintén kiemelt terv a 4-es metróé, ahol a felgyorsított projektkidolgozás ellenére is valószínűsíthető az egy éves csúszás. A Fővárosi Közgyűlés még mindig adós egy jogszabály módosításával, így a tervek csak januárban kerülhetnek a kormány elé, s elfogadás esetén utána Brüsszelbe - írja a Világgazdaság.