A fogyasztók döntését hitelfelvételkor jelentősen befolyásolja, hogy milyen feltételekkel (díjak és kamatok mellett) törleszthetik akár a futamidő előtt is a felvett összeget. A bankok azonban a szerződések megkötését követően egyoldalúan és a fogyasztók számára hátrányosan módosítják a szerződési feltételeket.
Különösen kirívó a Kereskedelmi és Hitelbank (K&H) Zrt. magatartása, amely 0 forintról 100 000 forintra emelte (egy újonnan bevezetett díj címén) a végtörlesztés minimális összegét a már több éve megkötött szerződésekre visszamenőleg is. Emellett más bankok is éltek hasonló gyakorlattal: az OTP Bank Nyrt-nél például az elő- és végtörlesztés sokáig szintén ingyenes volt, majd mindkettő díja 35 000 forintra emelkedett.
Az Országos Fogyasztóvédelmi Egyesület a Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetségén keresztül az Országgyűlés Fogyasztóvédelmi Eseti Bizottságához, a Gazdasági Versenyhivatalhoz és a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletéhez fordul, hogy a rendelkezésükre álló eszközökkel kényszerítsék ki a fogyasztókat hátrányosan érintő banki gyakorlat megszüntetését.