A bevétele 59 százalékkal 1,443 milliárd fontra gyarapodott 909,2 millióhoz képest, részben a tavalyi külföldi cégfelvásárlások és a font leértékelődése miatt az euróval szemben.
Az ez évi piaci belépésekkel együtt a cég már 12 országban tevékenykedik, Németországban jelenleg a legnagyobb magán vasútüzemeltető.
Az Arriva tovább akar terjeszkedni Közép-Európában is, miután megjelent Magyarországon és Szlovákiában.
Az Arriva 25,4 millió fontért többségi részt vásárolt a legnagyobb magyar magán busztársaságban, az Interbus Investben: 80 százalékot, és a cég múlt év végén meglévő, 600 ezer fontnak megfelelő adósságát is átvette. Ezt április közepén jelentették be az Arrivánál, az ügyletet júliusban zárták.
Az Interbus Invest az Eurobus Invest tulajdonosa, amely helyközi, városi és szerződéses buszjáratokat üzemeltet Magyarországon és Szlovákiában: 1500 fős személyzetével 840 buszt üzemeltet.
A sunderlandi székhelyű brit cég vezérigazgatója fontos mérföldkőnek nevezte a magyar és szlovákiai piaci belépést, amely a tavalyi csehországi és lengyelországi megjelenést követi, kihasználandó a térségi privatizációt a buszközlekedésben.
Az Arriva 2011-ig 950 ezer fontot visszatart a vételárból, ennek kifizetését a megcélzott széles üzemi eredmény és nettó adósságszint elérésétől teszi függővé.