A SAS és a Lufthansa már évek óta együttműködnek, egyaránt a Star Alliance légi szövetség tagjai. Az átvétellel kapcsolatban kizárólag a Lufthansával tárgyalnak.
A Lufthansának pénzügyileg nem jelentene nagy gondot a SAS felvásárlása, mivel utóbbi piaci tőkeértéke csak mintegy 830 millió euró. A Lufthansa folyó üzleti évében 1,4 milliárd eurós üzemi eredményt vár.
A SAS jelenleg fele részben a svéd, dán és norvég állam tulajdona, mintegy 7 százalék a Wallenberg-csoporté, a többi részvény közkézi.
A skandináv légitársaság spanyol leánycége, a Spanair nehéz helyzetbe került miután augusztusban Madridban lezuhant egy utasszállító gépe. A SAS korábban már el akarta adni a Spanairt, de júniusban azt közölték, hogy mégsem adja el, mert kevesli az árajánlatokat. A Spanair több mint 60 gépből álló légiflottájával napi mintegy 600 járatot üzemeltet.
A SAS adózott eredménye tavaly 637 millió koronára mérséklődött az egy évvel korábbi 4,6 milliárdról. Az utasok száma 2,9 százalékkal 31,2 millióra, a bevétel 4,7 százalékkal 54,1 milliárd koronára nőtt, de az idei első két féléve már veszteségesre sikerült, és a cég flottaleépítést, valamint létszámcsökkentést helyezett kilátásba.
A SAS részvényeinek kereskedését a Lufthansa érdeklődés hírére pénteken felfüggesztették a stockholmi tőzsdén.