Itt találja a válsággal kapcsolatos összes hírt!
"A reálgazdaságot szeretem, inkább ingatlanba, induló vállalkozásokba, vagy akár bisztrókba fektetem a pénzemet" - fejtette ki az autóipari vezető. Elárulta azt is, hogy egyik legkedvesebb álma valósult meg, amikor sikerült megvásárolnia az Észak-Rajna-Vesztfália tartományban lévő Ahlen helység kocsmáját: "Az üzlet nagyon jól megy, mindenkinek tudom ajánlani - jó a konyhája, a söre, és mérsékeltek az árai."
Az Automobilwoche című német autós szaklap egy korábbi jelentése szerint a világ autóiparában Wendelin Wiedeking 60 millió euróra (14 milliárd 765 millió forint) becsült éves jövedelemmel áll az első helyen.
Vesznek-e még Porschét a brókerek?
A FAZ ugyanakkor hangsúlyozza, hogy a Porsche részvénye értékének kétharmadát elvesztette, részben azért, mert a befektetők aggódnak a jelzálogválság hatásai miatt.
A Porsche gyártmányait egyébként előszeretettel vették azok a gazdag befektetők, brókerek és befektetési bankárok, akik most nagyon sokat vesztettek a hitelkrízisen. A társasággal kapcsolatos bizonytalanságot növelte az is, hogy a cég nem adott ki 2009-re szóló előrejelzést.
A kínai és az orosz piac sem stabil
Minderre válaszul Wiedeking elmondta, hogy ők sem tudják kivonni magukat a világgazdaság hatásai alól. Előrejelzést azért nem adnak ki, mert egyelőre senki nem tudja, hány bank megy még csődbe, és meddig tart a pénzpiaci felfordulás. Ugyanakkor szavaiból kiderült, hogy a válság ellenére a Porsche továbbra is csak magas minőségű autókat tud gyártani.
Wiedeking hangsúlyozta, hogy az amerikai eladások csökkenésére már tavaly felkészültek, mostanra azonban kiderült, hogy "az orosz és a kínai piac sem feltétlenül stabil". A Közel-Keleten és Dél-amerikában viszont jól megy az üzlet, és Ázsia továbbra is növekvő piac marad a cég számára.