A MÁV Cargo új osztrák tulajdonosa 19 mozdonyt és 50 tehervagont vásárolt a cégnek, ám a 8,7 milliárd forint értékű beszerzés most nem örömre ad okot, sokkal inkább problémát jelent. Az év első hónapjában megérkező járműveket ugyanis nehéz lesz munkába állítani, a társaság megrendelései ugyanis jelentőse visszaestek - írja a Népszabadság.
A magyar vállalat más időszakban havonta 300 tehervonatot közlekedtet, és 3-3,5 millió tonna árut továbbít, a lap értesülése szerint azonban most 25 százalékkal csökkent a teljesítmény. Annyi könnyebbsége van a MÁV Cargónak, hogy a megvásárolt mozodonyokat a tulajdonos Rail Cargo Austria bérbe vette, így azok tárolásáért nem kell fizetnie.
A logisztikai szolgáltatásokat nyújtó cégeknél is problémákat okoz a válság: az elmúlt időszakban 1,2 milliárd forintos bővítést végrehajtó Budapesti Intermodális Logisztikai Központ (BILK) nem tudja lekötni a kapacitásait, lehetőségeinek mindössze 60 százalékát haszálják ki. Az ágazat problémáit mutatja, hogy az ország többi árufuvarozási központjában is hasonló a helyzet.
A közúti fuvarozással foglalkozó Waberer's-csoportnál is kapacitásfelesleg alakult ki, a cég felkészült arra, hogy szezonalitás miatt leállított kamionjainak pihenőjét meg kell hosszabbítani. A vállalat ugyanakkor nem tervezi, hogy a megrendelt új kamionok üzembe állítását el kellene halasztani. Dittel Gábor, az egyik szakmai szervezet, a Ni-T Hungary főtitkára úgy látja, hogy a fuvarozók 80-85 százalékát adó kis- és középvállakozások vannak a legnagoybb veszélyben. Tőkehelyzetük ugyanis nem elég erős, így az új járművek megrendelésének elhalasztásával sem biztos, hogy túlélik a válságot - tette hozzá.