A társaság számítása szerint a múlt évi 93 milliárd forintos árbevételt és 180 millió forintos adózott eredményt az idén kisebb forgalom követheti, részben a világgazdasági válság, az alacsonyabb megrendelés-állomány hatására.
Ennek ellenére nem készülnek jelentősebb elbocsátásokra, kisebb létszámcsökkentés lehet, elsősorban a tovább dolgozó nyugdíjasok és néhány szerződéseses munkavállaló körében.
Tavaly a személyszállítási vontatási teljesítmények - az előzetesen tervezettnél - alacsonyabb szinten alakultak, elsősorban a szakszervezeti sztrájkok hatására, az üzemeltetési díj kiesés összességében mintegy 300 millió forint volt 2008-ban. A vasúti áruszállításban a MÁV Cargo Zrt. vontatási megrendelése a tervhez képest közel 10 százalékos elmaradást mutatott 2008-ban, így a MÁV Cargótól származó bevételek közel 2,5 milliárd forinttal maradtak el a tervezettől.
A MÁV-Trakció Zrt. - költségeinek optimalizálása érdekében - számos műszaki fejlesztési projektektet indított, ezek keretében például valós idejű adatokat szolgáltató mozdonyfedélzeti berendezéssel, illetve GPS helymeghatározó rendszerrel látja el mozdonyait.
A cég számára a 2009. év egyik legfontosabb gazdasági kihívása az új, 25 darab, majd opcionálisan további 25 darab új, korszerű, kétáram-rendszerű villamos mozdony finanszírozási közbeszerzésének lezárása. Ezek beszerzését szolgáló szállítási szerződést tavaly decemberben írták alá a Bombardier céggel.
A jövő évben elkezdődik a mozdonyvezetők intelligens telefonnal történő ellátása, elsősorban a megfelelő belső szakmai kommunikáció elősegítése érdekében. A készülékek bevezetésével a MÁV-Trakció Zrt. célja, hogy a belső szakmai kommunikáció a korábbinál hatékonyabb és korszerűbb legyen.