Az Unilever a Kelet-Európában és Ázsiában szeretné megerősíteni pozícióját a befektetéssel. A vállalat ezzel olyan márkákkal bővíti kínálatát, mint a Sanex, a Radox, a Duschdas - írja a wsj.com.
A második negyedévben a vártnál nagyobb mértékben nőtt az Unilever forgalma, az adózott eredmény azonban visszaesett. A cég 4,1 százalékkal növelte eladásait az egy évvel ezelőttihez képest. Így a második negyedévben a forgalom 10,5 milliárd euróra emelkedett.
Az árbevétel 4,1 százalékos növekedése jobb lett az elemzők 3,2 százalékos várakozásánál. Az adózott eredmény viszont 758 millió eurót tett ki, ami kisebb az egy évvel korábbi 909 milliónál.
A társaságnál nem indokolták az adózott eredmény csökkenését, csupán annyit közöltek, hogy többet fordítottak reklámra, drágultak a nyersanyagok, és gyengítette a profitot egy nyugdíjjal kapcsolatos költség is.