A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
6
Ezüstérem
7
Bronzérem
6

Ünneplés közben is robog a kínai gazdaság

Vágólapra másolva!
A kínai nemzeti ünnephez kapcsolódó egy hetes munkaszünet első három napján a tavalyi év azonos időszakához képest 15 százalékkal megugrottak a kiskereskedelmi eladások és elérték a 14 milliárd jüant (2 milliárd dollár) - jelentette a kereskedelmi minisztérium Pekingben.
Vágólapra másolva!

Az október elseje és harmadika közötti időszakra ezer nagyobb kiskereskedelmi cég összesen 14 milliárd jüanos bevételről számolt be. A legkelendőbbek a háztartási elektronikai eszközök, az ékszerek, az őszi és téli ruházati cikkek, valamint a gépkocsik. Van olyan lakásfelszerelési eszközöket értékesítésítő üzlethálózat, amely az egy évvel korábbi forgalomhoz képest 91,7 százalékos emelkedést mért.

A kereskedelmi minisztérium bejelentése kitért arra is, hogy a belső fogyasztás növelése, így a gépkocsi és a lakás felszerelési cikkek vásárlásának ösztönzése, az államtanács politikájának része. Mint írja, ha például valaki a használat háztartási gépét elszállítja egy újrahasznosítással foglalkozó vállalathoz, az ott kapott igazolás felmutatásával 10 százalékos kedvezményt kap az új termék árából.

A kínai média híradása szerint a belföldi turizmus évi tíz százalékos növekedésére számít a kínai nemzeti turisztikai hivatal igazgatója, Sao Csi-vej (Shao Qiwei). Ő a kelet-kínai Hangcsouban (Hangzhou) egy szakmai rendezvényen elmondta, a belföldi turisták száma az év végére elérheti az 1,9 milliárdot, ami 10 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábbihoz képest.

Az eddig rendelkezésre álló adatokból kiderül, az idei év első felében egymilliárd belföldi utazást regisztráltak, 11,7 százalékkal többet, mint az előző év azonos időszakában.

Sao az ország különböző részeiből érkezett idegenforgalmi szakemberek előtt hangsúlyozta, hogy az eredmény összhangban van a központi kormánynak a hazai igények és fogyasztás növelésére vonatkozó szándékával. A turisztikai hivatal első embere arra buzdította az utazási irodák képviselőit, hogy tegyenek az eddiginél még többet az igények felkeltésére, és a fogyasztás serkentése érdekében újítsák meg a kínálatukat.

"A belföldi turizmus fejlesztése minden bizonnyal a belső fogyasztás bővítésének egyik kulcsa. A biztos növekedés ellensúlyozhatja a válság következtében visszaesett külföldi turizmus miatt bekövetkező bevételkiesést" - jelentette ki Sao.

(A kínai ünnepről és a gazdaság leállásáról szóló írást bővebben itt olvashatja.)

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!