A 35 millió eurós karácsonyi bevétel mintegy húsz százalékát a magyar vásárlók hagyják a burgenlandi üzletekben - közölte a keleti osztrák határtartomány gazdasági kamarája. A legtöbb pénzt - vásárlásaik összértékének 36 százalékát - ruházati cikkekre és lábbelikre költik a határ túloldalára látogató magyarok, de előkelő helyen állnak "bevásárlólistájukon" az élelmiszerek is (22 százalék).
A tavalyi évről nem állnak rendelkezésre pontos adatok, de a kereskedők arról számolnak be, hogy idén valamivel több a magyar vásárló, mint az előző évben - mondta Harald Schermann szóvivő az MTI érdeklődésére. Éves szinten 130 millió eurót költenek a magyarok a burgenlandi üzletekben. Ez az összes éves forgalom 15 százaléka, és több mint a felét teszi ki annak a vásárlóerőnek, amit a burgenlandi lakosok külföldön vagy az interneten - tehát nem a burgenlandi üzletekben - költenek el.
A legtöbb magyar Nezsidert (Neusiedl am See), Pándorfalut (Parndorf), Kismartont (Eisenstadt) és Felsőőrt (Oberwart) keresi fel - mondta el Schermann. A Burgenlanddal ugyancsak szomszédos, de Magyarországnál rövidebb szakaszon határos Szlovákiából kevesebb vásárló érkezik. Ők leginkább Nezsiderben és a pándorfalui outlet bevásárlóközpontban néznek körül, vagy az onnan autópályán könnyen elérhető osztrák fővárosban.