A Gazdasági Versenyhivatal szerint 2008 januárja és 2010 júliusa között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott a Parapszichológiai Centenáriumi Központ Kft., amikor a nyomtatott sajtóban megjelent reklámjaiban, illetve direkt marketing leveleiben valótlan állításokat közölt.
A vállalkozás a reklámjaiban a fogyasztók pénzügyi gondjainak megoldásához kínált segítséget, ehhez kapcsolódóan garantált szerencsét biztosító, ingyenes ajándékokat kínált fel, mások mellett Julius Caesar személyes talizmánját, illetve magnetizált szerencsekatalizátort. Az ajándékokhoz egy kupon visszaküldésével lehetett hozzájutni, melyen közölni kellett a fogyasztó személyes adatait, valamint nyilatkozni kellett arról, hogy a fogyasztó kéri a reklámban szereplő ajándékot.
Az így megszerzett címekre ezt követően személyes hangvételű direkt marketing küldeményeket küldtek, melyek azt a benyomás keltették, hogy a fogyasztó már megnyert egy nyereményt, miközben a direkt marketing küldeményben jelzett nyeremény az ott ismertetettek szerint nem létezett.
A nyereményhez való hozzájutás feltétele volt egy elfogadási okmány kitöltése és 10 napon belüli visszaküldése. A fogyasztó ezzel automatikusan megrendelte az "ingyenes" ajándékokat (így például az "Életre szóló Nyereménygarancia. A Nagy Piramis titka" című kiadványt) több ezer forintos csomagküldési és adminisztrációs hozzájárulás ellenében. A küldeményben megtalálható volt ugyan a nyereményjáték játékszabályzata is, azonban az olvashatóságot megnehezítő formában - állapította meg a GVH.
A GVH a 46 millió forintos büntetés kiszabásakor súlyosító körülményként értékelte, hogy az időben elhúzódó kereskedelmi gyakorlat központi, meghatározó eleme a fogyasztók megtévesztése, agresszív meggyőzése volt.