A Hippocampus-BRT Elektromágneses Biokommunikációs Kft., az Eni-Med Magyarország Bioinformatikai Kft. és az Európai Utazásinformációs Központ Szolgáltató Bt. életmódmagazinokban, kiadványokban, szórólapokon és a cégek honlapjain megjelentetett hirdetésekben a Mobi Cell-Com, Lenyo, BioXline Fractal és L.I.F.E. System készülékeknek, illetve a készülékekkel végzett kezeléseknek betegséget megelőző, betegségeket kezelő hatásokat tulajdonítottak - írta a GVH. A vállalkozások a reklámjaikban kiemelték, hogy a biorezonanciás készülékek helyreállítják az emberi szervezet belső egyensúlyát, használatával megszűnik a gyötrő fájdalom, valamint ezek a készülékek alkalmasak a betegségek rendszeres megelőző vagy terápiás kezelésére.
A GVH közleménye alapján az egészségre és az emberi szervezetre ható termékek esetében a különféle betegségben szenvedő emberek vagy azt megelőzni szándékozó személyek sérülékeny fogyasztói csoportot alkotnak. Ez a csoport a gyógyulás vagy gyógyító hatás reményében lényegesen érzékenyebben reagál a gyógyulást ígérő tájékoztatásokra, emiatt különös jelentősége van a tényszerű, a túlzásokat nélkülöző, bizonyított állításokat tartalmazó tájékoztatásnak - mutat rá a GVH.
A hivatal szakemberei úgy ítélték meg. hogy a vállalkozások által benyújtott dokumentumokban feltüntetett eredmények nem alkalmasak a gyógyhatásra vonatkozó állítások bizonyítására. A hivatal szerint e vállalkozások fogyasztókkal szembeni tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak, ezért a Hippocampus-BRT Elektromágneses Biokommunikációs Kft.-t ötmillió, az Eni-Med Magyarország Bioinformatikai Kft.-t kétmillió, és az Európai Utazásinformációs Központ Szolgáltató Bt.-t 500 ezer forintra bírságolta.
A versenyhivatal súlyosbító körülményként értékelte, hogy a hirdetések a fogyasztók széles rétegéhez jutottak el, illetve azt a körülményt, hogy a hosszú ideig elhúzódó reklámozási tevékenységükkel az egészségi problémákkal küzdő, sérülékeny fogyasztói réteget célozták meg.