Mint ahogy azt az [origo] korábban megírta, azon ügyfelek, akik bankkártyájukkal vásároltak jegyet a Malév saját járatára, a hatályos bankkártyás szabályoknak megfelelően a repülőjegy teljes árát visszakaphatják. A bankok elsőként azon ügyfelek bankkártyás kártalanítási eljárását tudják elindítani, akiknek a repülőjegye a reklamáció benyújtásának időpontjában már lejárt - közölte kedden a Bankszövetség.
Az érintettek kártyakibocsátó bankjukhoz fordulhatnak a jegy árának visszatérítéséért.
A közlemény szerint azon utasok esetében, akik későbbi időpontra váltott jeggyel rendelkeznek, a visszatérítési folyamatot a bankok még nem tudják elindítani, mivel a Malév jogi helyzete és kártérítési folyamata részleteiben nem tisztázott. A szervezet leszögezte: a banki ügyfélszolgálatok felkészültek a kártalanítási kérések, panaszok regisztrációjára, és segítik a bankkártyás ügyfeleket a folyamat végigvitelében. A Bankszövetség azt kérte tagbankjaitól, hogy egyértelmű helyzet esetén a lehető leggyorsabban járjanak el az ügyfelek kártalanítása során.