Több lehetséges befektetői csoporttal is tárgyal a nemzeti légitársaság indításáért küzdő civil szervezet, a Magyar Légiközlekedésért Egyesület (Malért) - írja a keddi Magyar Nemzet.
A lapnak Vécsei Mihály, az egyesület elnöke azt mondta, a Malért nemcsak a Déri Tamás volt Malév-vezérigazgató nevével fémjelzett befektetői csoportosulással tárgyal.
Megerősítette, hogy a Tensi-csoport tulajdonosa több forgatókönyvet, dokumentumot bocsátott a rendelkezésükre. Az egyesület szívesen kapcsolódna - az egyelőre ismeretlen - kormányzati intézkedésekhez is - írta a Magyar Nemzet.
A Malért vezetője cáfolta azt az értesülést, hogy az egyesület a napokban bejelenti a Malév-utód elindítását. Vécsei azt mondta, hogy valóban a nyilvánossághoz fordulnak, de még nem jött el a nagy bejelentés ideje - írja a Magyar Nemzet.
A hétfői Népszabadság azt írta, hogy kormányzati szintről tudatták a földi kiszolgálással foglalkozó, valamint a repülőgép-karbantartással foglalkozó társaságok felszámolóival, hogy azok megmentését prioritásnak tekintik.
A Malév február 3-án állította le gépeit, és törölte minden járatát. A lépést Limburger Lóránt vezérigazgató azzal indokolta, hogy a cég szolgáltató partnerei nem adtak fizetési haladékot a cégnek, és előre kérték az általuk nyújtott - főleg reptéri - szolgáltatások ellentételezését. Emiatt olyan gyorsan fogyott a cég pénze, hogy nem tudták tovább működtetni a vállalatot.
Varga Jenő, a cég rendkívüli vagyonfelügyelője korábban elmondta, hogy a Malév összes kötelezettsége február elsején meghaladta a 120 milliárd forintot, beleértve a kisebbségi tulajdonos, az orosz Vnyesekonombank 120 millió eurós követelését. A kötelezettségekből összesen 25 millió euró a lejárt szállítói tartozás, ebből a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőteret üzemeltető Budapest Airportnak 14 millió euróval tartozik a Malév.
A Malév bukásáról és az utána kialakult helyzetről szóló cikkeinket itt olvashatja el.