Megbillent a Nike a gyorsjelentés után

Vágólapra másolva!
Az elemzői várakozásokat egy részvényre jutó profit és árbevétel szinten is túlteljesítette a Nike, bár a nettó eredmény a megugró reklámozási és működési költségek miatt éves alapon gyengülést jelez. A jövőbeni rendelésállomány is romló képet mutat, ezért a befektetők negatívan reagáltak a hírekre és 3,6 százalékos mínuszba lökték a tőzsdezárás utáni kereskedésben a világ egyik legnagyobb sportszergyártójának árfolyamát.
Vágólapra másolva!

A tíz százalékos árbevétel növekedés ellenére 12 százalékkal esett a Nike nettó eredménye az augusztusban zárult három hónap során éves alapon. Az értékesítést az észak-amerikai (+23%) és a kínai régió (+8%) húzta fel, míg Európában (-5%) visszaesés volt tapasztalható. Az elemzők által prognosztizált 6,43 milliárd dollárral szemben a cég 6,67 milliárdos bevételt tudott elérni, ami jelentősen jobb a tavalyi 6,08 milliárdos értéknél.

Az árbevétel emelkedését ellensúlyozták a növekvő alapanyagárak és munkaerőköltségek, valamint az olimpia miatt megugró reklámozási kiadások is. Ezen hatások eredőjeként a tavalyi 1,36 dollárhoz képest most csak 1,27 dollár lett az egy részvényre jutó nettó eredmény, bár ezzel a cég még mindig túlszárnyalta az elemzők által várt 1,12 dollárt.

A vegyes számok mellett a jövőbeni kilátások bizonytalanították el a befektetőket. A sportszergyártó 8 százalékos rendelésnövekedésről számolt be a szeptember-januári időszakra, ami a tavalyi 16 százalékhoz és a 10 százalékos Bloomberg konszenzushoz képest is elég gyengének számít. A visszaesés főleg a kínai régióban lesz számottevő, ahol 5 százalékkal csökkent a rendelésállomány a tavalyi 27 százalékos megugráshoz képest. A tőzsdezárás utáni kereskedésben 3,6 százalékos mínuszba lökték a cég részvényárfolyamát főleg a negatív kilátások miatt.

Nike (NYSE)

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!