Vadonatúj gépeket vesz a Lufthansa

Vágólapra másolva!
10 milliárd dollár értékben vehet gépeket a Lufthansa, amire a cég vezetősége szeptember közepén bólinthat rá, a Reutersnek nyilatkozó források szerint. A német légitársaság még nem döntötte el, hogy Boeing, Airbus vagy akár mindkét gyártó gépeit vásárolják-e meg. A Lufthansa egyébként augusztus eleji gyorsjelentésével nem kápráztatta el befektetőit, és azóta sem talált magára az árfolyam a borúsabb befektetői  hangulatban.
Vágólapra másolva!

Milliárdos géprendelésre készül a Lufthansa

A Lufthansa 10 milliárd dollárért vásárolna 50 darab széles törzsű (hosszú utazásra alkalmas) gépet, amire a társaság vezetősége szeptember közepén bólinthat rá, írja a Reuters meg nem nevezett forrásokra hivatkozva. Annyit már korábban is lehetett tudni, hogy a német cég az év második felében rendelni fog gépekből, ennek elfogadására kerülhet sor a szeptember 18-ai felügyelőbizottsági ülésen.

Mivel a repülőgépekre vonatkozó megrendeléseket évekkel előre adják le a légitársaságok, a Lufthansa a legújabb modelleket veszi meg várhatóan a források szerint. A vállalat a nemrég elkészült Boeing 787-10 Dreamliner, a még csak bevezetésre váró 777X-9, valamint az Airbus csak nemrégiben első útját megtevő A350-1000 típusa között vacillál. Az még nem dőlt el, hogy a Lufthansa Boeing vagy Airbus gépeket fog venni, vagy akár mindkét fajtát. A Lufthansa annak ellenére fontolgatja a Dreamliner gépek megvételét is, hogy az idén akkumulátorhiba miatt több hónapig nem repülhettek a Boeing ezen gépei. (Igaz azóta kijavították a hibát és újra szárnyalhatnak a Dreamlinerek.)

Forrás: Airbus

Az új gépek várhatóan 22 Boeing 747-400-ast, és több mint 20 Airbus A340-est helyettesítenek majd. Az új repülők leszállítása 2018-ban vagy 2019-ben kezdődhet meg, ezért pontosan még nem tudható, hogy ezekből mennyi vált ki régi gépeket, és mennyi fogja gyarapítani a gépparkot.

Forrás: Boeing

Gyengébb eredmények a társaságtól

A Lufthansa egyébként augusztus elején tette közzé negyedéves jelentését, azzal azonban nem sikerült elkápráztatnia a befektetőket, és aznap 5 százalék körüli mínuszba küldték az árfolyamot. A társaság ugyanis árbevétel, működési eredmény, és nettó profit soron is alacsonyabb számokat publikált az egy évvel ezelőtti időszakhoz képest. Igaz azonban, hogy az átstrukturálási költségek és egyéb egyszeri tételektől tisztított működési eredmény 438 millió euróra növekedett az előző évi 269 millióról.

Forrás: investor.hu

A "Score" névre keresztelt költségcsökkentési programtól a társaság azt várja, hogy az 3 év alatt akár 2,71 milliárd euróval is emelheti működési profitját, pedig egy hónappal ezelőtt még csak 2,41 milliárdos értéket jósoltak. Ugyanakkor kérdéses, hogy ez megvalósulhat-e, mivel az idei évre vonatkozóan a vezetőség a programtól csak 740 millió eurós eredményjavító hatást vár, pedig áprilisban még akár 954 millió eurós értéket sem tartottak elképzelhetetlennek. Az sem biztató, hogy a rendszerint magasabb jövedelmezőségű első osztályú- és business osztályú jegyek részesedése közel 3 százalékkal csökkent az értékesítésekből.

A Lufthansa árfolyama meglehetősen nagy kilengéseket mutatott az idei évben, de összességében kevesebbet érnek a részvények mint év elején. Legnagyobb versenytársai közül az Air France-KLM árfolyama13 százalékkal haladt lefelé, ellenben a British Airways anyavállalata az IAG több mint 60 százalékkal szárnyalt.

A Lufthansa árfolyama (Xetra)

Forrás: investor.hu

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!