Legyőzheti a Twitter a Facebookot
![](https://cdn.origo.hu/2023/12/_3suHDx7kTXGuuiwyyptyKXoOwh9w6ueF2KIj0Q96v8/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzY4YmUwMzRmYzUxMjQwNzhhYzIzNTIxZWZjZGEzZmQ0.webp)
Hirdetés, kattintás, bevétel
Bár a Twitter árbevétele, valamint hirdetési piacból való részesedése csak töredéke a nagy versenytársakénak, egy területen azonban már most sokkal jobb pozícióval rendelkezik mint a Facebook, vagy éppen a Google. Ráadásul ez a terület nem is akármicsoda, a hirdetési bevételre építő vállalatok Mekkája: a mobilhirdetési piac.
A Twitter összes bevételének ugyanis már most több mint felét adják a mobilhirdetési bevételek, míg ugyanez az arány a Facebooknál csak 41 százalék volt az előző negyedévben. A Google pedig még "rosszabb" helyzetben van, hiszen az éves árbevételüknek csak 25 százaléka származhat mobilhirdetésekből. A Twitter így már a kezdetektől a mobilpiacra fókuszálhat, ami az eMarketer szerint komoly előny a cégnek, hiszen nem kell jelentős költségeket áldoznia arra, hogy átalakítsa az üzleti struktúrát.
A Twitter sokkal inkább felvásárlásokkal szeretné erősíteni a mobilhirdetési piacon való jelenlétét, miután 300-400 millió dollár értékben vásárolta fel a MoPub, mobilos hirdetésekkel foglalkozó vállalatot. A MoPub egyik legnagyobb előnye, hogy a reklámokat valós időben tudja elhelyezni a felhasználóknak, így különösen egy élő eseménynél meglehetősen hatékony hirdetési eszközzé válhat a vállalatok számára.
Mobilban a jövő
A jövő pedig kétségtelenül a mobilhirdetések piacában van, mely már idén is 16,7 milliárd dolláros piaccá nőheti ki magát. Bár a Twitter részesedése ebből még 2 százalék sincsen, a jövőben komoly növekedés mutatkozhat ezen a téren. A technológiai cég pedig így az ötödik helyről gyorsan előretörhet, bár a piac 53 százalékát uraló Google-t vélhetően még nem szorítja meg egy jó ideig.
Az viszont mindképpen optimizmusra ad okot, hogy a Twitter meglehetősen felhasználóbarát módon helyezi el fizetett hirdetéseit. A felhasználóknak ugyanis nem kell folyamatosan villogó, alsó sávban megjelenő hirdetésekkel foglalkoznia, hiszen azok közvetlenül a hírfolyamban találhatóak meg, valahogy így:
A Twitter pedig az előbbiek függvényében még komoly növekedés előtt állhat, és jó eséllyel elkerülheti egy Facebookhoz hasonló IPO, illetve azt követő részvénypiaci mélyrepülés esélyét. A Twitter egyébként még múlthét csütörtökön, a Twitteren jelentette be, hogy benyújtották a szükséges dokumentumokat, így már csak pár hónapot kell várni a befektetőknek arra, hogy kedvükre adhassák-vehessék a részvényeket.
Még a szaúdi herceg szerint is jó biznisz a Twitter
Még Alwaleed bin Talal, a szaúdi herceg szerint is elképesztő potenciál rejlik a Twitterben, aki 2011-ben fektetett több mint 300 millió dollárt a vállalkozásba. A herceg ráadásul kerek perec kijelentette, ő bizony egy darab papírt nem ad majd el a tőzsdei bevezetés következtében, igaz arra sem tett utalást, hogy további részvényeket vásárol majd.
"Több mint 300 millió felhasználóval rendelkezik a cég, akik naponta átlagosan 500 millió tweetet hoznak létre, ez elképesztő! - mondta el Alaweed bin Talal a Reutersnek. A herceg szerint egyébként a cég tőzsdei értéke az általa hallott 14-15 milliárd dollárnál is magasabb lehet. Figyelmeztet azonban a befektető, a Twitternek nem szabad abba a hibába esnie, mint a Facebooknak, és nem szabad túl magas kibocsátási árat meghatároznia. A herceg saját elmondása szerint erre a menedzsment, és az általa rendkívül sokra tartott vezérigazgató, Dick Costolo figyelmét is alaposan felhívta.