Olcsó PlayStationnel indul harcba a Sony
![](https://cdn.origo.hu/2023/12/xzEfAlpq_UclfEy0X4D0rPbZUds6YRbMG-YX6ME-8Sc/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzZhZDk1NGVmYTk3NTQzMmFiYTYyODlhYjg3YTkwNWRl.webp)
5 millió darab PlayStation 4-et (PS4) akar eladni jövő márciusig a Sony. A novemberben debütáló új játékkonzolból azért fogyhat több, mivel 100 dollárral olcsóbb lesz, mint a szintén novemberben megjelenő riválisa az új Xbox, ezzel pedig igencsak felülmúlhatja majd a PS3 megjelenése után hasonló idő alatt eladott 3,55 millió példányszámát.
A japánok készülékét 400 dollárért (kb. 90 ezer forint) fogják árulni, ráadásul az nem csak játékkonzolként fog üzemelni, azt a cég egy médiaközpontként pozícionálja, a játékok, filmek és zenék közös portáljaként.
A PS4 november 15-én kerül az amerikai polcokra, egy héttel a Microsoft Xboxja előtt, majd fokozatosan jelenik meg a többi országban is. Elég meglepő azonban, hogy Japánban csak február végén lesz elérhető a Sony terméke, ilyenre pedig még nem volt példa korábban. Pedig korábban a társaságtól már azt jelezték, hogy az 1 millió darabos előrendelést is túlszárnyalták a hazai jelentkezések.
A PS4 az egyik központi eleme a vezérigazgató, Kauzo Hirai azon tervének, amellyel új életet szeretne lehelni a Sony játék- és mobilkészülék szegmensébe. Hirai nem kisebb célt tűzött ki, minthogy a Sony megszerezze az első helyet az amerikai játékkonzol piacon, ami a 63 milliárd dolláros globális piacból a legnagyobb szeletet hasítja ki.
A társaság június 30-án végződő negyedévében a játék szegmens 14,8 milliárd jenes veszteséget produkált. A gyengülő jen pedig bár összességében jó a vállalat számára, hiszen az exportértékesítések miatt növeli a bevételeket, a játék divíziónak azonban kifejezetten rossz, mert az alkatrészekért dollárban kell fizetnie.
A Sony árfolyama (Tokió)