800 márka, 800 megkérdezett ember: a reprezentatív felmérés többek közt arra alapul, milyen régóta képviseli magát a piacon az adott név, melyik iparágban lép versenybe. A tavalyi Superbrands befutók átlagosan 5,5 százalékkal ismertebbek voltak, mint a vizsgált 800 márka közül azok, amelyek nem nyerték el a rangos minősítést.
Érdekes említést kapnak a régi és országosan ismert intézmények, mint a Szépművészeti Múzeum, az Eötvös Loránd Tudományegyetem, vagy a több évtizede fennálló budapesti színházak. Ezek a szervezetek inkább emblémának számítanak, mint márkának, de, mint Sugatagi Gábor, a GfK Hungária Senior tanácsadója kiemelte, a sajtómegjelenésekre nekik is érdemes odafigyelniük.
Tarolnak az FMCG-termékek, az ételek és a szépségipari cikkek: még a legkevésbé ismert kozmetikum is átlagosan 15 százalékkal ismertebb, mint a skála másik végén elhelyezkedő iparágak legnépszerűbb termékei. A közműcégek piacán kevés cég képviseli magát, de mivel ezek átszövik a mindennapjainkat, különösebb marketing nélkül is ismertek.
A márkák között a GfK megkülönböztet nemzetközi, hazai, illetve olyan hazai neveket, amelyek már külföldi háttérrel rendelkeznek. Ez utóbbi csoportban olyan lovebrandek találhatók, mint a Pöttyös vagy a Boci, és átlagosan 21 százalékkal ismertebbek, mint a másik két kategória tagjai.