Új hirdetési területekre vetett szemet a Facebook. A világ legnagyobb közösségi hálózata ugyanis a tavaly több mint 700 millió dollárért megvásárolt Instagram fotó és videó megosztó oldalon is elkezdi a hirdetéseket értékesítését.
Először a telefonokon fognak meg megjelenni a reklámok, és az első pár hónap során csak USA-ban – emelte ki a Facebook a blog posztjában. Az Instagram így lassan elkezdheti visszatermelni a vételárat. Az mindenesetre nem rossz, hogy már 150 millió felhasználója van az Instagramnak, pedig június végén még csak 120 millió körül jártak.
A Facebook erőteljesen dolgozik azon, hogy növelje a bevételek forrását, ráadásul gőzerővel próbálják a mobilos bevételeket is feltornászni.
A második negyedév során a Facebook bevételeinek ugyanis 41 százaléka jött a mobilkészülékekre eladott reklámokból, holott még az első negyedévben ez az arány csak 30 százalék volt.
A bejelentések után a Facebook részvénye 1 százalékot tudott erősödni.