Egyértelműen a mobilos hirdetésekben rejlik a jövő, legalábbis a Facebook szerint. A technológiai cég ugyanis még inkább kiszélesítené mobilos stratégiáját, olyan vállalatokat megcélozva, akik már a Google és/vagy az Apple online áruházaiban is alkalmazásokat kínálnak.
A koncepció
A Facebook koncepciója alapvetően egyszerűnek tekinthető, a hirdető cégek ugyanis egyre nagyobb számban helyezhetnének el hirdetéseket a felhasználók üzenőfalán, természetesen némi pénzért cserébe. A hirdetések pedig konkrét alkalmazás letöltésére buzdítanának, így jutna el a felhasználókhoz adott cég adott applikációja.
Jól járnának tehát a Facebook partnerei, mivel így ez közvetlen navigálás eredményeként már is a Google Play-ben, vagy éppen az AppStore-ban találná magát a kattintó, és kényelmesen letölthetné az adott alkalmazást a telefonjára. Ahogyan a Localytics elemzése rámutatott, a letöltött alkalmazásokat a felhasználók kétharmada csak pár alkalommal nyitja meg, meglehetősen nehéz tehát a folyamatos aktivitás elérése.
Egyre erősebb a szegmens
A jelenség ezzel együtt nem új keletű a Facebooknál, először 2012 augusztusában vezették be ezt a lehetőséget. A fejlődés viszont látványosan tetten érhető, hiszen míg az első negyedévben csak 3000 ezer ilyen hirdetést helyeztek el, addig a második negyedévre már 8400-ra tehető a hasonló reklámok száma.
A Facebook menedzsmentjével hasonló véleményen van Brian Wiesen, a Pivotal Research elemzője is, aki szerint hiába számít relatív kevésnek, az ilyen módon szerzett bevételek nagysága, mégis kulcsfontosságú lehet a szegmens a jövőre nézve. Ráadásul a mobilos hirdetési bevételek egyre fontosabbak lesznek, egyértelmű előnyben lesznek azok a hirdetők, akik ezt időben felismerve minél gyorsabban váltanak a hagyományos böngészőkbe készített hirdetésekről.
A Facebook jól teljesít ma a részvénypiacon, a gyenge nemzetközi hangulat ellenére is 0,7 százalékos pluszt mutat.