Brazíliában terjeszkedik a Richter
![](https://cdn.origo.hu/2023/12/PQVmw_go08_iXOF5DyltG64UBdbnMUZkhzVu6AlhHiU/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzEyNjQzYmIyNjM4ZDRjNGVhM2Y1MjBkZjk3ZWVkOTVi.webp)
A bejelentés részletei:
A brazil terjeszkedést pozitívan fogadhatják majd a befektetők, hiszen azzal egy újabb lépést tett előre a vállalat a korábban már kijelölt irányba. Latin-Amerikában az Esmya értékesítésétől éves 30 millió eurós bevételt remél a Richter, melyhez további saját termékek értékesítései 20 millió euróval járulhatnak hozzá. Arról egyelőre nincs információnk, hogy ebből mennyit adhat Brazília és milyen időzítéssel. Korábban Latin-Amerikában a törzskönyvezés elindulását követően két évvel számítottak az értékesítések elindulására.
Mennyit fizettek a részesedésért?
Beke Zsuzsa, a Richter PR vezetője kérdésünkre elmondta, hogy az 51 százalékos részesedést kevesebb, mint 0,5 millió dollárért vásásrolta a Richter. Az árbevétel tekintetében 2015-től várnak növekedést, de ennek alakulása persze erősen attól függ majd, hogy a törzskönyvezési folyamattal hogyan tudnak haladni.
Egy több éves folyamat részeként elsősorban az Esmya értékesítését szeretnék elindítani, de mellette még számos nőgyógyászati termékkel is megjelennek a brazil piacon. Fontos azt is hangsúlyozni, hogy a Richter saját márkanév alatt fogja értékesíteni termékeit. Jövőre nem lesznek jelentős költségei a brazil jelenlétnek, a termékbevezetéssel együtt nőnek majd a kiadások, 2015-16-ra pedig tízes nagyságrendű hálózatot építenek ki.