Újabb gyenge évet zárt a brit Marks & Spencer, a kiskereskedelmi lánc egyszeri tételektől tisztított nyeresége ugyanis 5,8 százalékkal zuhant előző évhez képest, ami 2009 óta a legrosszabb évnek számít. Ezzel együtt az 665,2 millió fontos eredmény megegyezik a 663,2 milliós Bloomberg konszenzussal.
A vállalat az árbevételre vonatkozó adatokat már áprilisban közzétette, melyből már akkor is világosan kiderült, hogy az élelmiszerek árusításával is foglalkozó Marks & Spencer főleg a ruházati üzletágában gyengélkedik. Ahogyan arról az Investor.hu hasábjain is beszámoltunk, a vállalat több mint 10 negyedéve nem tud növekedést felmutatni a ruházati üzletágban az Egyesült Királyságban.
Az elmúlt évek gyenge teljesítményét sokan a spanyol Inditex, illetve a svéd H&M előretörésével magyarázzák, akik sokkal jobban használják ki az online vásárlások nyújtotta előnyöket. Vélhetően ezt érzékelte a Marks & Spencer is, amikor átszervezte értékesítési tevékenységét, teret engedve az e-kereskedelemnek és a gyorsabb kiszállításoknak, melyet a befektetők is kedvezően fogadtak. Az online értékesítési bevételek pedig a társaság szerint az első 7 hétben a várakozásoknak megfelelően alakultak.
Ami viszont még inkább örömre adhat okot a befektetők körében, az a vállalat megváltozott tőkebefektetési politikája. Míg idén 850 millió fontos tőkekiadást tervezett a cég, addig a menedzsment legújabb becslései már csak 775 millió fontról szólnak, jövőre pedig vélhetően csak 550 millió font lesz ez az összeg. Marc Bolland, a vállalat vezérigazgatója szerint így nagyobb hangsúlyt kaphat a részvényesek "jutalmazása", aki feltehetően magasabb éves osztalék kifizetésére gondolt a jelenlegi 17 pennys osztaléknál.
A menedzsment tervei, valamint a részvényesek felé küldött pozitív üzenetek megtették hatásukat a részvénypiacon is, az árfolyam ugyanis 6 százalékos emelkedésben zárt.
A Marks & Spencer árfolyama (London)