A vártnál jobb eredményekről számolt be gyorsjelentésében a világ egyik legnagyobb, fogyasztói javakat gyártó társasága, az Unilever. A kedvező számokra pedig nagyot ugrott a részvények árfolyama.
A Magnum jégkrémek, Lipton teák és Dove szappanok gyártójának árbevétele egy év alatt 3 százalékkal, 49,8 milliárd euróra csökkent. A visszaesés elsősorban a kedvezőtlen devizaárfolyam-mozgásokhoz és a különböző felvásárlások negatív hatásaihoz köthető, azok nélkül 4,1 százalékos árbevétel-növekedésről számolt be a társaság. Az elemzők ebbrn az esetben csak 3,9 százalékos bővülésre számítottak.
Az eladott áruk mennyisége 2,7 százalékkal nőtt egy év alatt a várt 2,5 százalék helyett.
Az Unilever termékei iránt kifejezetten a feltörekvő piacokon volt nagy a kereslet, ahol 8,4 százalékkal nőtt a cég forgalma. Ez azért fontos, mert a vállalat árbevételének több mint a felét a feltörekvő régiókban éri el.
Leginkább a személyes fogyasztási cikkek (Dove szappanok, naptejek és különbözö ápolási cikkek) iránt volt nagy a kereslet a negyedik negyedévben. Ezen termékeknél 7,3 százalékos volt az árbevétel éves növekedése.
A fentieknek köszönhetően az egy részvényre jutó nettó profit 1,58 eurót tett ki az elemzők által várt 1,53 euró helyett.
Az eredményeket kedvezően fogadták a befektetők, így az Unilever részvényei 3,6 százalékos pluszt szedtek össze.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!