Az új hálózatot most a héten fogják bejelenteni San Franciscóban az F8 fejlesztői konferencián, és akár még ebben a hónapban elindulhat - írja "a témához közeli" forrásokra hivatkozva a Re/code.
A szájt szerint a Facebook mobil reklámhálózata - a Google AdMob-hoz hasonlóan - független mobil- és táblagépapplikációkon fog Facebook által értékesített hirdetéseket megjeleníteni, tovább növelve ezzel a közösségi szájt elérését, és persze a pénztermelő potenciálját.
A fejleményekben tulajdonképpen nincs semmi meglepő: a találgatások évek óta folynak arról, hogy a Facebook merre indul majd tovább, sőt, januárban maga a szájt jelentette be, hogy tőle független mobilapplikációk felületeinek értékesítésével kísérletezik. A most kiszivárgott híreket egyelőre nem kommentálták.
Ahhoz képest, hogy a Facebook viszonylag későn jelent meg a mobilreklámok piacán, azóta komoly lépéseket tett és komoly eredményeket is ért el. Emlékezetes, hogy a tavaly tízéves szájtot az alapító stratégiai iránymutatása szerint "mobile first", vagyis első sorban a mobiltechnológiára fókuszáló vállalattá kívánják alakítani.
Az sem elhanyagolható, hogy a Facebook tavalyi bevételeinek több mint a fele már mobilhirdetésből származott - sőt, valószínűsíthető, hogy az arány azóta tovább javult, bár ez majd csak az első negyedéves adatok publikálása után derül ki a hét második felében.
Bár a Google AdMob kétségtelenül a legfontosabb vetélytársa az új hálózatnak, a mobilreklámok piacán számos, kisebb de specializált szereplővel is osztozniuk kell majd. A legfontosabb ezek közül a Millenial Media, illetve a MoPub hálózat, amely mögött viszont egy harmadik online-óriás, a Twitter áll.