Dollármilliárdokért szabadul egységétől az Unilever
2014. május 22. 18:03
Unilever napi grafikon (London)
Vágólapra másolva!
Óriási üzletet ütött nyélbe a Dove szappanjairól, Lipton teáiról ismert Unilever, mely 2,15 milliárd dollárért adja el a Ragu és Bertolli tésztaszószokat gyártó üzletágát egy japán társaságnak.
A népszerű Ragu és Bertolli szószokat gyártó üzletágat a japán Mizkan Group fogja átvenni, mely 2,15 milliárd dollárnyi készpénzért szerzi meg az egységet. A Ragu az USA legnépszerűbb tésztaszósz-márkája (a piac 27 százalékát uralja), így rendkívül értékes egységétől válik meg az Unilever.
A világ egyik legnagyobb, fogyasztói javakat gyártó társasága folyamatosan építi le a lassú növekedési lehetőségeket rejtő élelmiszer üzletágát, és inkább a szépségápolási, és egyéb kozmetikai fogyasztói javakat gyártó részlegeire kíván fókuszálni.
A Ragu és a Bertolli brandek összesen 600 millió dollárral járulnak hozzá az Unilever éves árbevételéhez, ami alig egy százaléka a cég tavalyi teljes évi, közel 66 milliárd dolláros árbevételének.
A mostani ügyletet június végén zárhatják le a felek. A hírek után 0,8 százalékos mínuszban mozogtak az Unilever részvényei.
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!