Bár a kosárérték alig bővült, a forgalom nagysága és a vásárlók száma több mint 60 százalékuknál emelkedett, ők egyértelmű bővülésről beszéltek a mobilról érkező forgalomban is. Azon kereskedők több mint negyede, akiknek három dimenziós üzletük is van, a webáruházban már többet adnak el, mint az offline üzletben. Az e-kereskedők 5 százalékához napi 50 rendelés fut be, közel 75 százalékukhoz azonban napi 10-nél kevesebb. A kutatásban résztvevő webshopok kétharmadának 200-nál kevesebb látogatója van, naponta 6 százalékuk fogad több mint 1500 látogatót. Háromnegyedüknek 4 százalék alatti, ötödüknek 1 százalék alatti a konverziós rátája. A többség átlagos kosárértéke 6-15 ezer forint, tizedüké haladja meg a 30 ezer forintot.
A válaszadók mintegy 80 százaléka változtatott a felületen 2013-ban: aki funkcionálisan nem fejlesztett, az is újított a megjelenésen. Az érdemi fejlesztésbe invesztáló webáruházak kétharmadának nőtt a forgalma és vásárlói száma, gyakran a kosárérték is. 2014-ben a legnagyobb arányban a 2006 és 2010 között alapított online boltok terveznek fejlesztéseket indítani.
Ami viszont a fizetési lehetőségeket illeti, ötödük használ hagyományos banki modult, harmaduk pedig bankoktól független fizetési szolgáltatást.
A boltok több mint háromnegyede él a Google Analytics eredményeivel, és van, aki saját fejlesztésű programmal elemzi a forgalmát. A webáruházak negyede 10-50 ezer forintot kötl fizetett hirdetésre havonta, 22 százalékuk még 10 ezret sem. 39 százalékuk 50 ezernél többet, és 100 e-kereskedő közül mindössze 3 esetében milliós ez az összeg. A marketingeszközök között az ár-összehasonlító oldalak (70 százalék) és a közösségi média (68 százalék) vált be. A banner és a hírlevél kevésbé népszerű, mint a megelőző évben, nem így a Facebook, amire az áruházak 99 százaléka hagyatkozik. A Google+ a webshopok 36 százalékának hasznos, a YouTube esetében ez az érték 25 százalék, de szépen növekszik.
Ha szakmai döntés előtt állnak, az oldalüzemeltetők zöme magyar nyelvű online forrásokból tájékozódik, 50 százalékot meghaladó azok száma, akit érdekelnek a szaklapok, a vonatkozó blogok és hírlevelek – köztük az Olcsóbbat.hu hírlevelei a legolvasottabbak –, 20 százalékuk figyelemmel kíséri külföldi webshopok változásait, és 10 százalékuk támaszkodik idegen nyelvű szakirodalomra. Hogy egyénileg fejlesszenek általános szerződési feltételeket vagy adatvédelmi szabályzatot, alig 20 százalékukra jellemző, a többség sablonokat használ.