Egyre kényelmesebbnek találjuk az online vásárlást

Vágólapra másolva!
244 webshop vett részt az UNAS és az Olcsóbbat.hu áprilisi felmérésében. Eszerint minden érték növekedett, ha nem is egyenlő mértékben: a forgalom, a vásárlók száma, és az, mennyi pénzt költünk alkalmanként. A kutatásban résztvevő webáruházak többsége számítástechnikai cikkeket, háztartási eszközöket, kozmetikumokat és a játékokat kínál.
Vágólapra másolva!

Bár a kosárérték alig bővült, a forgalom nagysága és a vásárlók száma több mint 60 százalékuknál emelkedett, ők egyértelmű bővülésről beszéltek a mobilról érkező forgalomban is. Azon kereskedők több mint negyede, akiknek három dimenziós üzletük is van, a webáruházban már többet adnak el, mint az offline üzletben. Az e-kereskedők 5 százalékához napi 50 rendelés fut be, közel 75 százalékukhoz azonban napi 10-nél kevesebb. A kutatásban résztvevő webshopok kétharmadának 200-nál kevesebb látogatója van, naponta 6 százalékuk fogad több mint 1500 látogatót. Háromnegyedüknek 4 százalék alatti, ötödüknek 1 százalék alatti a konverziós rátája. A többség átlagos kosárértéke 6-15 ezer forint, tizedüké haladja meg a 30 ezer forintot.

Fontos a fejlesztés és a közösségi média

A válaszadók mintegy 80 százaléka változtatott a felületen 2013-ban: aki funkcionálisan nem fejlesztett, az is újított a megjelenésen. Az érdemi fejlesztésbe invesztáló webáruházak kétharmadának nőtt a forgalma és vásárlói száma, gyakran a kosárérték is. 2014-ben a legnagyobb arányban a 2006 és 2010 között alapított online boltok terveznek fejlesztéseket indítani.
Ami viszont a fizetési lehetőségeket illeti, ötödük használ hagyományos banki modult, harmaduk pedig bankoktól független fizetési szolgáltatást.

Még mindig érdekes a közösségi média

A boltok több mint háromnegyede él a Google Analytics eredményeivel, és van, aki saját fejlesztésű programmal elemzi a forgalmát. A webáruházak negyede 10-50 ezer forintot kötl fizetett hirdetésre havonta, 22 százalékuk még 10 ezret sem. 39 százalékuk 50 ezernél többet, és 100 e-kereskedő közül mindössze 3 esetében milliós ez az összeg. A marketingeszközök között az ár-összehasonlító oldalak (70 százalék) és a közösségi média (68 százalék) vált be. A banner és a hírlevél kevésbé népszerű, mint a megelőző évben, nem így a Facebook, amire az áruházak 99 százaléka hagyatkozik. A Google+ a webshopok 36 százalékának hasznos, a YouTube esetében ez az érték 25 százalék, de szépen növekszik.

Mindenki profitál az önképzésből

Ha szakmai döntés előtt állnak, az oldalüzemeltetők zöme magyar nyelvű online forrásokból tájékozódik, 50 százalékot meghaladó azok száma, akit érdekelnek a szaklapok, a vonatkozó blogok és hírlevelek – köztük az Olcsóbbat.hu hírlevelei a legolvasottabbak –, 20 százalékuk figyelemmel kíséri külföldi webshopok változásait, és 10 százalékuk támaszkodik idegen nyelvű szakirodalomra. Hogy egyénileg fejlesszenek általános szerződési feltételeket vagy adatvédelmi szabályzatot, alig 20 százalékukra jellemző, a többség sablonokat használ.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!