A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

Kapkodni fogják az autókat

Vágólapra másolva!
A következő hét évben elképesztő ütemben kívánják növelni gyártásukat a nagy autóipari vállalatok, mivel a kereslet további élénkülésére számítanak. Ebből pedig a befektetők is profitálhatnak az autógyártók részvényein keresztül.
Vágólapra másolva!

A következő években is folytatódni fog a globális autópiac fellendülése. Legalábbis erre számítanak a világ legnagyobb autógyártói, akik a következő hét évben a jelenlegi szint negyedével kívánják növelni gyártásukat – írja a Financial Times. Így 2021-re összesen 21 millió darab autóval több gördül majd le a gyártók futószallagjairól évente, mint most.

Az iparági vállalatok többek között a beinduló világgazdasági növekedésben bíznak, melynek révén az autók iránt is egyre nagyobb lehet majd a kereslet. A várakozások szerint a globális gazdasági bővülés átlagosan 3,5 százalék lehet majd évente.

A globális autópiac éledezésének már vannak jelei, Európában egy több éves mélyrepülés után kezdtek újra növekedésnek indulni az autóértékesítések, Amerikában a válság előtti szintre kapaszkodtak fel az eladások, míg Kínában szinte hónapról hónapra mindenkori rekordot döntögetnek az értékesítések.

Forrás: Investor.hu
Forrás: Investor.hu
Forrás: Investor.hu

Ennek megfelelően az autógyártók is egyre nagyobb fordulatszámon pörögnek, és sok elemző már attól tart, hogy például Kínában a kereslet lépést tud-e tartani a kibocsátással. Mark Fulthorpe, az IHS szakértője szerint Kínában és a nagyobb ázsiai országokban elképesztő mértékben növelik a gyártást a vállalatok, és félő, hogy hamarosan túlzott kapacitásokkal fognak kiépülni.

Az elmúlt hónapokban ugyanis óriási beruházásokba kezdtek a nagyobb társaságok, többek között a Ford, a Volkswagen, a Peugeot, a Daimler és a BMW is dollármilliárdokat költ a kínai és a többi feltörekvő piacon (pl. Dél-Amerika) történő terjeszkedésre. A vállalatok így kívánják áthelyezni a hangsúlyt a korábban szenvedő európai autópiacról a nagyobb növekedéssel kecsegtető régiókba. Az elmúlt hónapokban azonban az európai autópiac kezdett magára találni, a feltörekvő országok (pl. Oroszországban, Kínában, Brazíliában, Indiában) viszont egyre komolyabb gazdasági lassulással néznek szembe, ami pedig az ottani autókeresletnek sem kedvez.

Mark Field, a Ford újonnan kinevezett vezérigazgatója már figyelmeztetett márciusban, hogy az autógyártók túlságosan optimisták a feltörekvő piaci kereslettel kapcsolatban.

Az kétségtelen, hogy a világ legnagyobb autópiacának számító Kína kulcsfontosságú szerepet tölt be a vállalatok számára. A társaságok a kínai kereslet további növekedésére számítanak, így 2021-ig 10 millióval növelhetik meg az éves autógyártást az országban. Ezen túl Indiában és a többi Délkelet-ázsiai országban 5 millióval növekedhet majd az éves autógyártás.

Az autópiac növekedéséből pedig a befektetők is profitálhatnak az autógyártók részvényein keresztül. Így érdemes lehet figyelemmel követni ezeknek a papíroknak az alakulását. Ha arra kiváncsi, hogy a profi befektetési szakemberek látnak-e most fantáziát az autóipari vállalatokban, jöjjön el következő ingyenes előadásunkra, ahol többek között erre a kérdésére is választ kaphat.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!