Az érdemi fejlesztéseken átesett webáruházak kétharmadának nőtt a forgalma és vásárlói száma, valamint gyakran a kosárérték is növekedést mutatott - áll a az UNAS és az Olcsóbbat.hu most publikált, 2014-es e-kereskedelmi felmérésében.
A kutatás tanulságai alapján azok a webáruházak tudnak a jelenlegi piaci körülmények között is növekedni, amelyek folyamatosan költenek marketingre és fejlesztésre is. További fontos feltétel, hogy a honlap tiszta felhasználói élményt nyújtson, illetve az is segít, ha az internetes megjelenés mellett a kereskedő fizikai üzlettel is rendelkezik, ahol például a termékek megtekinthetők, fel- vagy kipróbálhatók.
A kutatás alapján elmondható, hogy a gazdaság egészéhez hasonlóan az internetes kereskedelemben is a néhány legnagyobb szereplő viszi el a vásárlók illetve a forgalom legnagyobb részét. A webshopoknak mindössze 5 százaléka szolgál ki naponta 50-nél több megrendelést, miközben a háromnegyedük 10-nél kevesebb megrendelést kap naponta.
A konverziós ráta a többségnél 1 és 4 százalék között mozog, míg az átlagos kosárérték (az egy vásárlásnál elköltött összeg) 6 és 15 ezer forint közötti tartományba esik.
Marketingre a webshopok harmada 10 és 50 ezer forint között költ egy hónapban. 22%-uk 10 ezer forintot sem szán fizetett hirdetésekre, 39% több mint 50 000 forintot költ el havonta, amiből 3%-uk esetében ez az összeg 1 millió forint fölött van.