Szandra egy ifjú titán az értékesítésen, kedves, vidám, könnyen megtalálja a hangot az ügyfelekkel.Jó ránézni, pozitív kisugárzásával megtölti az irodát már reggel kilencre.
Tegnap mégis szomorúan mesélte, hogy a napokban, bár jól elbeszélgetett az ügyféljelöltekkel, mégsem születtek megállapodások.
Mivel a képességeiben biztos voltam, a folyamatot néztem át (fontos: az értékesítőid félmondatai rejtik a legértékesebb információkat!). Megkértem, hogy küldje át az összes olyan ajánlatot, ami után "kosarat kapott".
Átnéztem az írásokat, és elmosolyodtam. Másnap megbeszéltük mi a teendő, lépésről lépésre átvettük.
Aznap már az összes levelére pozitív reakció jött. Az embereket érdekelté tette abban, hogy vele beszéljenek, és remek üzleteket kötött, és fog kötni.
Hogyan? Megtanult megoldást írni- három lépésben.
Röviden: Erős belépő- indok, bumm-a jó ötlet- a velős mag, megmondó zárás.
Nézzük át a lépéseit, és mától a te leveleidre is érkezik válasz!
Mi a nulladik?
A feladó, a tárgy, és a megszólítás.
Jegyezd meg, az e-mail címed és a tárgyad eldönti a már folyamatban lévő tárgyalásnál is,
hogy milyen gyorsan nyitják meg a leveled. Hányadik leszel a sorban. Az e-mail címed a belépőd, a tárgyad pedig a belépőd ereje.
A betűtipus: maradj a hagyományosnál, legyen olvasható. Ne cifrázd gótikus betűtipussal, mert az ügyfeled szemét rongálod csak vele.
Mindig céges e-mail címről írj, bármennyire sietsz! Tudom, hogy a Gmail is mindig megvan nyitva, nálam is... De a szerepeket ne keverd. Az ügyfél számára amatőrnek tűnsz, neked pedig szanaszét lesznek a fontos információk.
Olyan sok okosat, és kevésbé okosat írtak már ezzel kapcsolatban.
A folyamatban lévő tárgyalásnál az ügyfél-cég nevét érdemes írni, efféle nyomatékkal:
A Csoda Kft. villanyszerelési megoldása
A jó tárgy:
1. Személyes raggal ellátott - Az Ön (ez lehet keresztnév, cégnév stb, csak legyen pontos)villanyszerelési megoldása
2. Felkészít a levél tartalmára
-villanyszerelési megoldás
A kedves szóra ösztönösen mosolyra húzódik a szánk, a tisztelt kezdetű megszólítás viszont ridegséget áraszt. Lehetőség szerint maradjunk a Kedves kezdetű megszólításnál keresztnévvel, amit vessző követ.
A levélnek olyan benyomást kell keltenie, mintha beszélnének hozzánk. A felkiáltójeles megszólítás megszakítja a beszélgetést. Hozzám szólnak, majd megállnak. Ott már én döntöm el, hogy tovább olvasok, vagy félreteszem a levelet. Szabály szerint ilyenkor kisbetűvel kellene folytatni, de a gyakorlat ezt már felülírta.
Hogy is van?
Kedves Klári,
Tegnap beszéltünk a villanyszerelési megoldásotokról....
Most ajánlati levélről beszélünk. Amiben mégsem használjuk soha az ajánlat szót.
Miért?
1.Mert negatív ingerszóvá vált.
2. Az ajánlatot vissza lehet utasítani
Helyette? Jó példa erre a fent említett megoldás szó.
Ötletelj te is! Neked mi kelti fel a figyelmed?
Ne használj idegen szavakat. Visszatetsző, és éppen elég gazdag a magyar nyelv, hogy kifejezhesd magad szabatosan.Az első olyan idegen szónál ami nem érthető az olvasó számára, elkezd "kattogni" az agy. Keresi az értelmét, és bár tovább olvas, nem értelmezi azt. Onnantól kezdve írhatsz bármit, felesleges időpocsékolás lesz.
Az interneten más olvasási szabályok érvényesek, és ez egyre inkább érvényes a levelekre is.
Kevés az időnk.
Először átfutjuk a levelet, és ha az "arra érdemes", olvassuk végig. Akkor válaszolunk, ha fontosnak tartjuk . A legkevésbé fárasztó megoldás az olvasónak, ha hármas szerkezetben írunk neki, ez három bekezdést is jelent. Rövid leveleket írj! Aki hosszan magyaráz, annak kevés esélye van, hogy rövid időn belül, alaposan végigolvassák a levelét.
A szerkezet amiben dolgozunk:
Erős belépő- indok, a bumm-jó ötlet- a velős mag, megmondó zárás.
A szerkezet szerint először le kell írnod azt, hogy mi jogosít fel téged arra, hogy megírd ezt a levelet,
illetve ha volt előzmény, hol tartotok most.
Például első levél esetében : Klári kért arra, hogy keressem meg, az Ön villanyszerelési megoldásával kapcsolatban (Klári a titkárnő, akinek nagy nehezen tudtad meg a keresztnevét, és egyátalán nem is ismered... ), a lényeg, hogy indokod legyen!
Csupaszítsd le a gondolataidat.
Mi a három legfontosabb haszna az ügyfélnek ha nálad vásárol?
Mindig élményt, vagy időt adunk el, soha nem terméket, árút, vagy szolgáltatást.
A háziasszonynak azt az időt adjuk el, amit a családjával, vagy pihenéssel tölthet, amint az övé lesz az a remek multifunkciós szerkezet, ami az egész családot kiszolgálja.
A gyerekei boldogabbak, a házassága stabilabb, ő kipihentebb és csinosabb lesz. Miért? Mert meghozta azt a remek döntést, hogy időt spórol magának ezzel a szerkezettel. Ez tehát az ő haszna.
Ezt adhatod kedvezménnyel, ami csak neki, és korlátozott ideig érvényes.
Mindig mondd meg a levél végén, hogy mi a következő lépés.
"Ahhoz hogy élhessen a lehetőséggel, legkésőbb október 20-ig keressen engem telefonon, vagy ezen az e-mail címen. Kötelezettségmentesen megbeszéljük, hogy mi a legoptimálisabb megoldás az Ön/és vagy cége számára.
Lehetőleg úgy köszönj el, hogy kívánj további szép, vagy sikeres napot:
További szép napot kívánok Önnek!
Üdvözlettel,
Név
Státusz
Elérhetőség
Céges logó
Kiküldés előtt mindig olvasd át amit írtál. Te érted? Neked tetszene?
Ha vezető vagy, akkor pedig nézd át az értékesítőid kiküldött ajánlatait.
Segíts nekik, hogy sikeres megoldásokat írjanak.
Apróságokon múlhat a siker.
Próbáld ki most!