A magyar csapat eredményei:
Aranyérem
0
Ezüstérem
0
Bronzérem
1
HUNMagyarország
09:00KézilabdaBrazília-Magyarország
HUNPongrácz Bence
10:30CselgáncsIsmael Alhassane-Bence Pongracz
HUNPásztor Flóra
10:55VívásFlora Pasztor-Jacqueline Dubrovich
HUNAndrásfi Tibor
12:50VívásRuben Limardo-Tibor Andrasfi
HUNFucsovics Márton
13:30TeniszMarton Fucsovics-Rafael Nadal
HUNMarozsán Fábián
15:00TeniszFabian Marozsan-Ugo Humbert
HUNHámori Luca
17:22ÖkölvívásGrainne Walsh-Ana Hamori
HUNMagyarország
19:30VízilabdaFranciaország-Magyarország
NyílNyíl

A Facebook egy színpad, a közönségnél pedig nagyon sok paradicsom van

Janata Krisztina szerint a Facebook egy színpad, a közönség pedig a részvételével nyilvánít véleményt.
Vágólapra másolva!
A Facebookot a legtöbben időtöltésre, szórakozásra használják, kereskedelmi jelentősége pedig abban áll, hogy a szórakoztatáson keresztül akár az értékesítés is megfelelően előkészíthető – mondta Janata Krisztina a Marketing Commando Poszt Feszt konferenciáján.
Vágólapra másolva!

A rendezvényen, ami a Facebook és a közösségi média kisvállalati célokra való felhasználására fókuszált Janata Krisztina a szájton jelenlévő cégek egyik legnagyobb nehézségéről beszélt: hogyan érjük el, hogy a követőink el is olvassák a posztjainkat?

Megcsonkított posztok

A Facebook ugyanis a bizonyos hossznál nagyobb posztokat – márpedig érdemi mondanivaló csak ilyen, hosszabb bejegyzésekben fér el – körülbelül három sor után elvágja, a poszt második felét pedig csak a „See more” (Továbbiak) linkre kattintva lehet elolvasni.

Janata Krisztina szerint a Facebook egy színpad, a közönség pedig a részvételével nyilvánít véleményt. Forrás: KECSKEMETI_DAVID/Ked

A bejegyzést készítő cég célja pedig értelemszerűen ez: el kell érni, hogy a követők minél nagyobb százaléka rákattintson erre a bizonyos tovább gombra.

Az első gesztus

„Angolul hooknak (horognak) hívják azt a figyelemfelkeltő szöveget, ami bebiztosítja, hogy az olvasó kíváncsi legyen a folytatásra. A lényeg az, hogy a bejegyzésed első három sora külön is megállja a helyét, sőt, arra ösztönözze az olvasót, hogy folytatni akarja” – magyarázta Janata Krisztina, aki szerint a Facebook egy színpadhoz hasonlít, ahol a közönség a tetszését a részvételével (vagy éppen a részvétel megtagadásával) nyilvánítja ki. Ennek a részvételnek az első lépése, hogy a Facebook idővonalán megjelenő posztot – immár egy klikkeléssel, vagyis egy aktív gesztussal – végigolvassa.

Nyerő stratégiák

A szakember szerint van néhány olyan alapvető stratégia, amivel tovább lehet csalni az olvasót a poszt érdemi – hosszabb részére. Íme:

  • Írjunk valamit egy olyan problémáról vagy tapasztalatról, amiről tudjuk, hogy az ügyfél nap mint nap szembesül vele. Felütésként kezdjük úgy, hogy „Hányszor történt meg veled, hogy…”
  • Hozakodjunk elő valamilyen – az iparágunkban meglévő – előítélettel. Ezt később meg is erősíthetjük vagy akár meg is cáfolhatjuk, a lényeg, hogy rögtön az elején megmozgassuk vele az olvasót. „Azt mondják, hogy minden reklám hazudik, pedig…”
  • Tegyünk megdöbbentő, provokatív, ellentmondásos állításokat, vagy egyszerűen olyat, amit tőlünk nem várnának. „Előző életemben angoltanár voltam…”
  • Dobjunk fel valamilyen kreatív, megdöbbentő képzettársítást vagy hasonlatot.
  • Kezdjük rögtön a sztori végével, úgy, hogy abból pont ne derüljön ki minden. „Aznap estére csak azokat a döntéseimet nem bántam meg, amikre nem emlékeztem…”
  • Ígérjünk be érzelmi hatást. „Mire ezt a posztot elolvasod, neked is felmegy a vérnyomásod…”

Janata Krisztina szerint azonban a Facebook nem feltétlenül számít különös médiumnak, hiszen ugyanezek a szövegírási trükkök vagy módszerek bármilyen egyéb online felületen is alkalmasak a figyelem felkeltésére.

Máshol is működik

„Tulajdonképpen egy webáruházban egy termékleírásnak ugyanolyan érdekesnek és figyelemfelkeltőnek kellene lennie, mint amilyen ugyanennek a terméknek a bemutatója egy Facebook-posztban” – mondta Janata Krisztina, aki szerint a hazai webáruházak termékleírásai – néhány nagyon ritka kivételtől eltekintve – szárazak és dögunalmasak.

„Ezeket a szövegeket a termékek aloldalán is úgy kellene megfogalmazni, hogy a vevő illetve az olvasó azt kérdezze: Úristen, hol van a kosár gomb?!” – véli a marketingszakember.

Kevés érzékszerv, nagy kísértés

Ugyanígy és ugyanilyen igényességgel kellene megírni a szájtunk minden aloldalának szövegét – különösen a címét és az alcímét – is.

„A weben egy szövegírónak több nehézséggel is meg kell küzdenie: nagyon limitált, hogy milyen érzékszervekre tud hatni, hiszen csupán egy kis képernyő áll rendelkezésére, kicsi képmérettel. Ráadásul az olvasó számára folyamatos és óriási a kísértés, hogy továbbálljon, és otthagyja az éppen megnyitott honlapot” – mondja Janata Krisztina. „Ezért aztán elkerülhetetlen, hogy olyan szövegek készüljenek, amik érdekesek, a termékről szólnak, de egyértelműen a vevőhöz beszélnek” – foglalta össze a szakember.

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!