Fogadjunk, hogy erre nincs biztosítása
![bicikli, kerékpár, közlekedés, veszélyes, szabályos,](https://cdn.origo.hu/2023/12/pxEovHnZY5aRdcZwhXLCJ3hnHKI4oQCw5gYSSWlsF8M/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzBmZWJmZTAyNzJjZDRmODY5ZTg1NDg0NjA3ODYwNGFh.webp)
Az Eurostat korábban publikált felmérésében a 25 uniós tagállam közül Hollandia után (31 százalék) Magyarországon nevezték meg a legtöbben (19,1 százalék) a legfőbb közlekedési eszközükként a kerékpárt.
A Magyar Kerékpárosklub adatai szerint országosan - évek óta - a lakosság 40 százaléka kerékpározik, míg Budapesten az elmúlt 3 évben 13-ról 17 százalékra nőtt arányuk. A klub felmérésében az számít kerékpárral közlekedőnek, aki két héten belül legalább egyszer biciklizik.
A számokból is kitűnik, hogy a kerékpárosok okozta közlekedési balesetek kezelésére megoldást kell találni, ennek kézenfekvő módja a felelősségbiztosítás. A magyar piacon most először az egyik biztosító kínál ilyen kiegészítő biztosítást a kötelező gépjármű felelősségbiztosításához (kgfb-hez).
„Különösen a személyi sérüléssel járó esetekben van komoly esély arra, hogy a kárérték eléri a milliós nagyságrendet – hangsúlyozza Csikós Dániel, a Genertel vezérigazgatója.
A budapesti kerékpárosok 70 százalékának, míg a vidékiek 44 százalékának van autója, ők élhetnek a lehetőséggel. Az egész családra egységesen érvényes kerékpáros felelősségbiztosítást ezer forint alatt lehet megkötni, és bármilyen kerékpár használata (így például a Bubi is) beletartozik a fedezeti körbe. Évente azonban csak egy kár térítésére használható fel a biztosítás.
Önálló felelősségbiztosítást több biztosító is kínál kerékpárosoknak.