Optimistább a Ryanair
Több mint négy százalékkal emelkedik a Ryanair, habár negyedik negyedéves eredménye elmaradt a várttól, viszont a jövőre vonatkozóan már optimistábbak Európa legnagyobb fapados légitársaságánál.
A nettó veszteség 35,2 millió eurót tett ki a decemberben záruló pénzügyi negyedévben, ami valamelyest elmaradt az elemzői konszenzustól (várt: 32 millió euró veszteség). Az ír cég válaszolt a riválisok által támasztott nagyobb árversenyre, csökkentve viteldíjait, és 70 gépét nem indította el, hogy ezzel is csökkentse kapacitását a hagyományosan gyengébb téli szezonban.
Így az utaslétszám hat százalékkal bővült az előző év azonos időszakához képest, míg a jegybevételeken túli eredménye 13 százalékkal növekedett, mivel egyre több utas fizet a helyfoglalásért illetve az elsőbbségi beszállásért.
Habár még továbbra is gyenge a piaci környezet, a csökkenés mértéke lassult, és elérhette a mélypontot, mondta el Howard Miller a cég pénzügyi vezetője a Bloombergnek. Az ősz folyamán kétszer is csökkentett 510 millió eurós profit célt most megerősítette a légitársaság (az üzleti éve március 31-én zárul) és emellett a foglalások a következő üzleti év első negyedévére (április-június) sokkal jobban alakulnak, mint egy évvel korábban. Ráadásul a most futó negyedévben a vártnál kisebb mértékben csökkenhet (az alacsonyabb árak miatt) az elért hozam. (Jelenlegi prognózis: 8 százalékos csökkenés, korábbi: 10 százalék)
Tovább terjeszkednek
A Ryanairnél tovább terjeszkednek legnagyobb riválisuk, az easyJet kihívására, valamint a hagyományos légitársaságok elmúlt időszakban végrehajtott fapados bizniszük átalakítására válaszolva. Decemberben négy olaszt bázis nyitott az ír cég, de Brüsszelben és Lisszabonban, valamint Görögországban is tervez gépeket állomásoztatni. Ezekkel szeretné elérni a vállalat, hogy a következő öt évben a jelenlegi évi 80 milliós utaslétszámát 110 millióra növelje.
Ráadásul a jelentős növekedés a kiemelt repterekről származna, szakítva a jelenlegi modellel, ami a másodlagos repülőterekre koncentrál, ahol jellemzően alacsonyabb bevételeket lehet elérni.
A társaságnál ebben a hónapban térnek át a teljes jegyfoglalásos rendszerre, hogy ezzel több olyan utas tudjanak megnyerni, akik magasabb minőségű szolgáltatást szeretnének. Természetesen ez magasabb profitot is eredményezne.
A cégnél idén nagyjából 35 millió eurót költenének marketingre, megháromszorozva a korábbi összeget. Ebből fejlesztik weboldalukat is, ami felmérések szerint átláthatatlanabb és kevésbé felhasználóbarát, mint mondjuk legnagyobb riválisuk az easyJeté.
Jó befektetés lehet
A részvény árfolyama több mint négy százalékkal emelkedik, ráadásul a technikai kép is kedvezően fest. A 200 napos mozgóátlagról akár meg is pattanhatna a papír, ha ez megtörténik, akkor pedig a közeljövőben segíthetne az 50 napos mozgóátlag is. Ugyanis a technikai elemzésben jó jelként szokták értelmezni, ha a rövidebb mozgóátlag metszi a hosszabbat.
Kedvező körülmények között először a hét eurós szint, majd pedig a 7,5 eurós magasság meghódítása következhetne. Persze nem szabad elfelejteni, hogy a piaci hangulat nem éppen kedvező, de az 50 napos mozgóátlag támaszként szolgálhat, vagy rosszabb esetben a fontos, 6 eurós szint tarthatja meg a részvényt.
Mik azok a mozgóátlagok?