Már 2016. január 1-jén bevezethetik Budapesten a dugódíjat, értesült a Népszabadság. A Főpolgármesteri Hivatal órákon belül reagált a lap információira, közleményükben ezt írják: "Minden alapot nélkülöz a Népszabadság azon információja, hogy 2016 januártól bevezetésre kerülne a dugódíj Budapesten, ahogy az is, hogy a főpolgármester a nagykörúti zónahatár mellett tette volna le a voksát."
2016 végén vagy 2017 elején vezethetik be a dugódíjat, mondta Tarlós István február 11-én, szerdán egy vezető újságíróknak tartott háttérbeszélgetésen, amelyen az Origo is ott volt. A pesti oldalon a főpolgármester személy szerint a Hungária körút vonalát támogatja zónahatárként, a budai oldallal kapcsolatban azonban nincs ilyen konkrét véleménye.
A 4-es metró támogatási szerződésében Budapest vállalta a dugódíj bevezetését, a Népszabadság szerint az unió 2014 decemberében figyelmeztette erre az önkormányzatot. A lap úgy tudja, Budapest vizsgálja a gyorsított, 2016. január 1-jei bevezetés lehetőségét. Tarlós István korábbi nyilatkozata és a mostani közlemény szerint ez nem igaz, 2016 vége a legkorábbi céldátum.
A Népszabadság szerint a zónahatár Budán valószínűleg a Budafoki út–Október 23. utca–Bocskai út–Karolina út–Villányi út–Budaörsi út–Alkotás utca–Krisztina körút–Margit körút vonala lenne, míg Pesten a Hungária körút. Bár nem vetették el véglegesen a Nagykörutat sem. Az autókat kamerákkal ellenőriznék. A lap értesülései szerint egy új tervezetben az áll, a napi behajtási díj 700 forint lenne, az éves bérlet ára pedig 115 ezer forint körül.