„Ha megéheztél, de nincs pénzed ételre, ne szégyenkezz! Térj be hozzánk bátran! Egy zsírosdeszkára, hagymával vagy pirospaprikával megszórva, bármikor vendégünk vagy.” Ez várja a január vége óta üzemelő Dó-Ri café-büfé vendégeit, mindjárt a kirakatban. A lapról készült fotó azóta keresztül-kasul bejárta a Facebookot, sokan a felfüggesztett kávé trendjét emlegetik, és aki a weboldalukat szeretné megguglizni, annak előbb cikkek tucatjai közt kell utat vágnia magának. Valamennyi a vendéglátóiparban enyhén szólva szokatlan jelenségről szól.
Kertész Richárd tulajdonos az Üzletrésznek elmondta, semmiféle üzleti elgondolás nem áll az ötlet mögött. A támogató tevékenység a nyitás pillanata óta része a működésüknek, ezért ha akarnák sem tudnák mérni, milyen hatással van a forgalomra, a brandépítésre. „Ha van is ilyen hatás, az indirekt. Még nem is létezett a Dó-Ri, amikor már tervbe vettük, hogy nem csak árulni fogunk, adni is – meséli. – A szüleim is vállalkozók voltak, rendszeresen láttam tőlük hasonlót. Ők főként nyugdíjasokat, gyermekegészségügyi alapítványokat támogattak sok éven át, ahogy mind a testvéreim, mind az én rászoruló osztálytársaimat is.”
Hozzáteszi, egyetlen nénijük van, aki az első naptól él a lehetőséggel, ránézésre sem kérdés, hogy neki megkönnyítik a mindennapjait a támogatás. De szeretettel várják péntek esténként a fiatalokat is: „Tisztában vagyunk vele, hogy inkább a bulira tartogatják a pénzüket. Aki azt mondja, hogy abban a pillanatban az a szelet kenyér neki segítség, annak adunk” – tájékoztat Kertész Richárd.
Kérdésünkre, nem tart-e tőle, hogy visszaélnek a pillanatnyilag korlátlan lehetőséggel, azt feleli, egyáltalán nem. „Ha sorok fognak kígyózni, megoldjuk. De bízunk az emberekben, és ezúton is nagyon köszönjük a sok pozitív visszajelzést élőben is, az interneten is. Nem számítottunk rá és nagyon örülünk neki.”