A kormány újra magyarázkodhat az M4-esről
![Csepreghy Nándor, Miniszterelnöki Hivatal, Kiemelt fejlesztési programokért felelős helyettes államtitkár](https://cdn.origo.hu/2023/12/RFl5MchGf_aMrCKc1Yx7oaJfVxKnMLsA2rySLG9P_1A/fill/1347/758/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzRiNGZkNzQ2NzU0ZjRjNmM5MjY2OTI4YWE1ZmQyZWQ4.webp)
Az Európai Bizottság nem állapított meg kartellgyanút az M4-es ügyében, ahogy azt Csepreghy Nándor helyettes államtiktár állította. Legalábbi ez következtethető ki a bizottság szóvivői szolgálatának munkatársa, Sophie Dupin de Saint Cyr mondataiból. A 444.hu ezzel kapcsolatos kérdésére válaszolva ugyanis azt írta: „A tenderezést nem kérdőjeleztük meg”.
A kormány kedden állította le az autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építését, az Európai Bizottság kartellgyanújára hivatkozva. A következő hónapban a Miniszterelnökség átnézi a projekt dokumentumait a közbeszerzés kiírásától a győztes kihirdetéséig, és ha arra jutnak, hogy az építkezésben részt vevő cégek kartelleztek, akkor megteszik a szükséges lépéseket - mondta el Csepreghy Nándor fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkár.
Az Abony-Fegyvernek közötti, kevesebb mint 30 kilométeres távot három szakaszban pályáztatta az állam. A szakaszokat végül öt cég között osztották szét. Az elsőt 46,7 milliárd forintért a Colas-Swietelsky konzorcium építheti, a másodikat 32,5 milliárdért a Közgép és az A-Híd, a harmadikat pedig 31,5 milliárdért a Strabag. Az építkezéseket már meg is kezdték, az eredeti tervek szerint 2016 szeptemberében fejeződtek volna be. Ez azt jelenti, hogy egy kilométer átlagosan 4 milliárdba kerül, ami szokatlanul magas árnak számít.
Azért ilyen magasak a költségek, mert egy 416 és egy 756 méter hosszú hidat is meg kell építeni, valamint egy kisebb pályahidat is. A talalyviszonyok sem átlagosak a Tisza árterületén, emellett pedig a környezetvédelmi szempontok is drágítják az építkezést - reagált a vádakra az A-Híd.