Ebben a hónapban dönt a kormány arról, hogy miképp folytatódik az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszának építése - tolmácsolta Lázár János Miniszterelnökséget vezető miniszter szavait Boldog István fideszes országgyűlési képviselő az építkezés helyszínén, Törökszentmiklós határában.
A kormány célja, hogy az M4-es autópálya építése minél hamarabb folytatódjon Budapest és az országhatárok irányába is, mondta a politikus. A fejlesztésre vonatkozó tervek már elkészültek, jelenleg az anyagi háttér megteremtésén munkálkodnak az illetékesek. Az út alapja már elkészült, a hídelemeket leszállították, a kérdés az, hogy mikor és milyen minőségben, autópályaként vagy autóútként folytatódhat az Abony és Fegyvernek közötti útszakasz építése.
Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára április elején jelentette be, hogy az Európai Bizottság regionális főigazgatóságának munkatársai jelezték a magyar kormánynak, hogy az M4-es autópálya fejlesztésénél felmerül a kartellgyanú, ami lehetetlenné teszi a projekt uniós finanszírozását.
A projekt keretében építették volna meg az M4-es autópálya Abony és Fegyvernek közötti szakaszát és egy új Tisza-hidat. A kabinet határozatban hívta fel a nemzeti fejlesztési minisztert, hogy a NIF Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt.-n keresztül gondoskodjon a projekt kivitelezésére irányuló vállalkozási szerződések megszüntetéséről.
Az M4 építésére eddig már 62 milliárdot fizettek ki, mondta korábban Lázár János. A miniszter viszont úgy gondolja, hogy emögött körülbelül 40 milliárd forint értékű munka van. Ezért a fennmaradó 22 milliárd forintot vissza szeretnék szerezni a három szakaszt eddig építő konzorciumok tagjaitól, köztük a Simicska Lajos-féle Közgéptől is.